اجرای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در سطح ۹ هزار و ۶۶۱ هکتاراز اراضی کردستان

رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل آبخیزداری و منابع طبیعی کردستان گفت: عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در سطح ۹ هزار و ۶۶۱ هکتار با استفاده از ۳۰ هزار و ۸۳۸ کیلوگرم بذر گیاهان دارویی و مرتعی استان اجرا می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، بختیار مرادی گفت: در سال جاری ۳۰ تن و ۸۳۸ کیلوگرم بذر گیاهان دارویی و مرتعی برای عملیات بیولوژیک و بیومکانیک استان اختصاص یافته که تاکنون ۱۷ تن آن جذب و توزیع شده است.

وی افزود در سال جاری عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در سطح ۹ هزار و ۶۶۱ هکتار با استفاده از ۳۰ هزار و ۸۳۸ کیلوگرم بذر گیاهان دارویی و مرتعی در راستای پروژه‌های آبخیزداری و آبخانداری از محل اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی اجرا می‌شود.

مرادی یادآور شد: عملیات‌های بیولوژیک و بیومکانیک آبخیزداری با هزینه کرد ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سطح مراتع استان انجام می‌شود.

رئیس اداره مرتع و امور بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: عملیات بیولوژیک و بیومکانیک آبخیزداری در این استان شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری تبدیل دیمزار‌های کم بازده کنتور فارو، حفاظت و قرق مراتع است.

وی تاکید کرد: در این عملیات از گونه‌های ماشک، اسپرس، یونجه، خلر، پروتریوم، آگروپاپیرون، آویشن ختمی و کاسنی در اراضی ملی استان استفاده می‌شود.

انتهای پیام/م

17 تن بذر گیاهان مرتعی در کردستان توزیع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.