عابدینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

خروج از انزوا انگیزه نتانیاهو برای سفر به کشورهای اسلامی

کارشناس سیاسی گفت:وضعیت رژیم صهیونیستی، نخست وزیر این رژیم را برآن داشته که با سفر به کشورهای اسلامی از انزوا خارج شوند.

معامله قرن نام دیگر فلسطین فروشیبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  چندی پیش شاهد سفر پر حاشیه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان و دیدار وی با پادشاه این کشور بودیم. سفری که به تیتر رسانه ها تبدیل شد و واکنش های زیادی را به دنبال داشت .
در راستای علل و عوامل پشت پرده این سفر توضیحاتی را از حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی خواستار شدیم که در ادامه آمده است.

حسن عابدینی کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت سفر اخیر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان اظهار کرد: نتانیاهو پیش از هرچیز درصدد خروج از انزوای طولانی مدتی است که دامن‌گیر اسرائیل شده و سعی دارد با سفرهای مکرر به دیگر کشورها خود را به عنوان سیاستمداری کهنه کار در قاب رسانه ها نمایش دهد، این درحالی است که بارها شاهد واکنش‌های ناشی از نارضایتی مقامات میزبان نتانیاهو دراکثر کشورها بوده‌ایم.

وی در تشریح نارضایتی مقامات عمان و دیگر کشورها از سفر نتانیاهو به کشور خود ادامه داد: پس از سفر نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی به مسکو درخلال بازی های المپیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور وقت روسیه به صراحت اعلام کرد که نتانیاهو صرفا برای دیدار بازی‌های المپیک به این کشور آمده، اما با وی هم ملاقاتی داشته است ،رویدادی که در در جریان سفر اخیر این فرد به مسقط هم تکرار شد و برخلاف گفتار مقامات صهیونیستی مبنی بر انجام این دیدار به خواست مقامات عمان نشین ،سلطان قابوس پادشاه این کشور به وضوح اعلام کرد که این دیدار به درخواست نتانیاهو انجام شده است.

کارشناس سیاسی با اشاره به قتل روزنامه نگار عربستانی به عنوان تیتر اصلی رسانه ها و ارتباط آن با سفر اخیر نتانیاهو به عمان، گفت: برخی از کارشناسان عامل دیگر دخیل در این سفر را ایجاد خبرهای موازی در منطقه دانسته ومعتقدهستند که این دیدار درجهت تاثیرگذاری بر پرونده قتل خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی و برداشتن فشارهای رسانه ای از دولت عربستان به عنوان متحد اصلی رژیم صهیونیستی درخاورمیانه بوده است تا افکار عمومی از پیگیری این پرونده و محکومیت رژیم سعودی باز بمانند.

عابدینی همچنین با اشاره به طرح آمریکایی " معامله قرن " آن را فلسطین فروشی نامید و درباره ارتباط آن با سفر نتانیاهو به عمان افزود: مبنای اصلی طرح معامله قرن دراصل قرار گرفتن همیشگی فلسطین در اختیار رژیم صهیونیستی بوده ودر مقابل تنها بخش‌های اندکی همچون غزه، کرانه باختری و قسمت بسیار کوچکی از شرق قدس را در اختیار فلسطینیان قرارمی دهد که آن هم به سبب قرار گیری صهیونیست ها در اطراف آن عملا در اختیار مردم فلسطین قرار نخواهد گرفت. در نتیجه در راستای یک سیاست کلان حکومت سعودی، ایالات متحده آمریکا و اسرائیل کوشش می‌کنند تا طرح موسوم به معامله قرن را به هر نحوی پیش ببرند.

کارشناس سیاسی با تاکید مجدد بر انزوای دامن گیر رژیم اشغال‌گر قدس سفر اخیر نتاتیاهو به عمان را حرکت انفالی دانست و افزود :پس از شکست مفتضحانه گروه تکفیری تروریستی داعش که توسط آمریکا برای اختلاف در امت اسلامی و به حاشیه راندن موضوع فلسطین ایجاد شده بود و پیروزی های عظیم نیروهای مقاومت در 8 الی 10 سال گذشته در کشورهایی چون سوریه، لبنان، یمن و عراق وهمچنین مقاومت وحیات مردم غزه پس از تحمل تحریم ها و محاصره های ظالمانه رژیم اشغالگر قدس رژیم غاصب صهیونیسیتی به شدت در تنگنا قرار گرفته و تمامی این اقدامات  ناشی از سردرگمی و انزوای این رژیم است.

عابدینی با اشاره به سابقه پیشین روابط عمان با رژیم اشغالگر قدس گفت: روابط عمان با رژیم صهیونیستی به بیش از 20 سال قبل برگشته و سال‌ها دفتر نمایندگی این رژیم در مسقط دایر بوده است ، اما مسئله مهم افزایش هرروزه رفتار خارج از حقوق بین‌الملل و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در برابر قبله‌گاه نخستین مسلمان‌ها است واین نکته باید در برخورد با این رژیم منحوس مورد توجه قرار بگیرد.

وی در تشریح نقش آمریکا در پشت پرده بسیاری از روابط با رژیم صهیونیستی گفت: بی‌تردید بسیاری از کشورهای منطقه به دلیل حکومت‌های وابسته‌، تصمیم‌گیر اصلی در سیاست خارجه کشورشان نبوده و به صورت مستقل در موضوعات بین‌المللی تصمیم‌گیری نمی‌کنند .بنابراین اینکه تحت تاثیر فشارهای سنگین ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورهای غربی مجبور شوند روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی برقرار کنند،موضوع تازه ای نیست.

کارشناس سیاسی تاثیر مذاکره با رژیم صهیونیستی را این‌طور بیان کرد:حدود 3 الی 4 دهه گذشته در نشست ننگین کمپ دیوید شاهد بودیم که انورسادات با رژیم صهیونیستی وارد گفت‌وگو شد؛ اما در این رایزنی ها اتفاق موثری روی نداد، همچنین آنها در نشست های دیگری مانند اسلو ، مادرید و نشست آناپولیس کشورها بر سر میز مذاکره درباره فلسطین نشستند، اماچون اساس رژیم صهیونیستی مبتنی بر تجاوزگری و نادیده گرفتن حقوق بین‌المللی است این مذاکرات راه به جایی نمی‌برد، بنابراین آزموده را آزمودن خطاست و نباید کشورهای منطقه وارد گفت‌وگو با رژیمی شوند که به چیزی جز منافع نژادپرستانه خود نمی‌اندیشد؛ البته در اینکه برخی از کشورها در پیدا و پنهان با رژیم صهیونیستی رابطه دارند، تردیدی وجود ندارد. باید به این کشورها هشدار داد که بر سر حقوق مردم فلسطین و قبله‌گاه نخستین مسلمانان وارد معامله و مصالحه نشوند.

وی در پایان درباره لزوم اقدام جدی کشورهای عربی در برابر این رژیم گفت: مدتها پیش طرحی موسوم به طرح مبادله عربی از سوی ریاض در جهت تلاش برای عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اشغالگر قدس مطرح شد و متاسفانه برخی از مقامات کشورهای عربی هم در چهارچوب حمایتی ایالات متحده آمریکا سعی به پشت پا زدن به آرمان فلسطین داشته و در تلاش برای عادی سازی روابط با این رژیم اشغالگر هستند ،در حالی‌که به فرموده رهبر پیشین انقلاب امام خمینی "این رژیم همان موجود منحوسی است که اگر دستش در آب دریا هم فرو رود باعث ناپاکی این آب خواهدشد "صحبتی که هرروز بیشتر از دیروز اثبات می‌شود، درنتیجه از کشورهایی که سیاست‌های‎شان در منطقه منطقی تر و عاقلانه تر بوده انتظار می‌رود که با رژیم کودک کش و غاصب قدس شریف ارتباطی نداشته باشند وبه هیچ عنوان فریب این رژیم جعلی را نخورند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، سیاست خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۱:۲۷ ۰۷ آبان ۱۳۹۷
.... بر سر کشورهای عربی . با این ذلت و ذلیلیشون در مقابل امریکا .
آخرین اخبار