مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی از صدور 70 هزار و 378 ویزای عراق در تبریز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز  روحی ملکی مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی با اشاره به صدور ۷۰ هزار و ۳۷۸ ویزای عراق در تبریز گفت: صدور ویزای زیارت اربعین توسط نمایندگی موقت کنسولگری عراق در تبریز نسبت به پارسال نزدیک پنج هزار فقره افزایش یافته است.

روحی ملکی  گفت: از این تعداد ۵۲ هزار و ۲۹۹ زایر آذربایجان شرقی و حدود ۱۸ هزار و ۷۹ زایر آذربایجان غربی ویزای سفر به عتبات عالیات عراق را دریافت کردند.

روحی اضافه کرد: برای زیارت اربعین و سفر به عتبات عالیات عراق در این ایام داشتن گذرنامه و اخذ ویزا ضروری است.

مدیر حج و زیارت آذربایجان شرقی گفت: بر این اساس ویزای زائران حسینی توسط نمایندگی موقت سفارت عراق در تبریز به صورت انفرادی صادر می‌شود، ولی زائران می‌توانند به شکل گروهی عازم شوند.

روحی همچنین با تاکید به پرداخت حق بیمه زائران برای سفر به عتبات عراق گفت: زائران با مراجعه به نمایندگی‌های بیمه ایران و پرداخت ۱۵۰ هزار ریال حق بیمه می‌توانند خود را بیمه حوادث و درمان کنند.

وی یادآوری کرد: زائران از ۲۰ کیلومتر مانده به عراق و در برگشت از زیارت نیز به همین صورت تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و جمعیت هلال احمر ایران نیز در طول سفر خدمات درمانی زایران را برعهده دارد.

امسال همچنین ۲۰ موکب استان از شهر‌های مختلف برای پذیرایی روزانه ۳۸ هزار زائر اربعین حسینی اعزام شدند و ۵۵ دستگاه اتوبوس نیز برای خدمت رسانی به زائران و عزاداران همایش اربعین حسینی از تبریز عازم مرز مهران شد.

در اجتماع میلیونی مسلمانان و شیعیان که از نقاط مختلف جهان برای ابراز ارادت به اباعبدالله در اربعین امام حسین (ع) در کربلا تشکیل می‌شود، هزاران نفر از آذربایجان شرقی حضور می‌یابند.

 

انتهای پیام/ش

افزایش ۵ هزار فقره صدور ویزای زیارت اربعین در تبریز

برچسب ها: اربعین 97 ، حج و زیارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.