رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان:

ارزیابی سلامت و آمادگی تحصیلی ۲۶ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان از ارزیابی سلامت و آمادگی تحصیلی ۲۶ هزار و ۴۲۵ نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان در پایگاه‌های ثابت و سیار سنجش استان خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر گفت: پنج هزار و ۵۲۳ نوآموز که از نظر سلامت جسمی، بینایی، شنوایی و هوشی در پایگاه‌های اولیه سنجش مشکوک به داشتن مشکل بوده و به پایگاه‌های تخصصی سنجش برای اجرای آزمون‌های تخصصی و تعیین جایگاه آموزشی ارجاع داده شدند.

وی با بیان اینکه سنجش سلامت نوآموزان فرصت مناسبی برای غربالگری به موقع دانش آموزان فراهم می‌آورد، افزود: از این تعداد ارجاع تخصصی سه هزار و ۶۴۶ نفر ارجاع هوش، ۶۱۸ نفر ارجاع شنوایی، هزار و ۱۸۹ نفر ارجاع بینایی، ۵۰ نفر ارجاع جسمی - حرکتی و ۲۰ نوآموز نیز مشکوک به داشتن اختلال اتیسم تشخیص داده شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ادامه داد: تعداد دو هزار و ۶۸۶ نوآموز در مرحله آزمون‌های تخصصی بدون مشکل تشخیص داده شده و به مدارس عادی معرفی شدند، هزار و ۷۵۹ نفر دیرآموز بوده که نیاز به مراقبت آموزشی در مدارس عادی دارند، ۱۱۸ نوآموز کم توان آموزش پذیر بودند که به مدارس با نیاز‌های ویژه معرفی شدند، ۱۹ نوآموز تربیت پذیر بوده و به سازمان بهزیستی استان معرفی شدند و۲۲ نوآموز نیز جهت تحصیل در مدارس عادی بصورت تلفیقی معرفی شدند.

رنجبر یادآور شد: ۲۳ هزار و ۷۳۹ نوآموز در مرحله نخست سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی که شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی، اختلالات رفتاری و معاینات پزشکی عمومی است بدون مشکل تشخیص داده شده و در سامانه سنجش ثبت شد.

وی با بیان اینکه سنجش برنامه ملی و ارزشمند و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است، بیان کرد: سنجش برنامه‌ای ملی و موثر در جهت رشد و جایدهی مناسب دانش آموزان در فرآیند آموزش است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان گفت: ۱۲۵ نفر نیروی اجرایی ماهر و متخصص در ۱۴ پایگاه ثابت و سیار سنجش در ۱۱ شهرستان در سطح استان از ۱۶ تیر ماه سال جاری برنامه سنجش سلامت جسمانی آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/م

 ارزیابی سلامت نوآموزان کردستانی در پایگاه‌های سنجش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.