بزودی فصل جدید کاوش‌ها در محوطه باستانی باوه یوان آغاز می شود

سرپرست هیات باستان شناسی محوطه باستانی "باوه یوان" بااشاره به کشف نخستین بقایای انسان‌های نئاندرتال در این محوطه، گفت: بزودی فصل جدید کاوش‌ها را در این صخره باستانی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، سامان حیدری گوران سرپرست هیات باستان شناسی محوطه باستانی "باوه یوان" با اشاره به کشف محوطه باستانی باوه یوان کرمانشاه در سال ۸۹، گفت : از سال گذشته اولین فعالیت‌های تحقیقاتی روی این محوطه باستانی انجام شد و از ابتدای امسال نیز کاوش‌های علمی را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: طی کاوش‌هایی که روی محوطه باستانی باوه یوان انجام شد، اولین بقایای انسان نئاندرتال را در ایران بصورت قطعی در این محوطه کشف کردیم.

سرپرست هیات باستان شناسی این محوطه بابیان اینکه انسان‌های نئاندرتال از ۳۵۰ تا ۳۹ هزار سال پیش زندگی می‌کرده و سپس منقرض شدند، عنوان کرد: دندان کشف شده در این کاوش متعلق به کودک شش ساله‌ای است که براساس انجام آزمایش رادیوکربن ۱۴ روی این دندان، این کودک بین ۴۲ تا ۴۵ هزار سال پیش می‌زیسته است.

وی یادآور شد: تاکنون اسکلت‌هایی از انسان‌های نئاندرتال در اروپا و غرب خاورمیانه کشف شده، اما این برای اولین بار است که در ایران بقایای یک انسان نئاندرتال را کشف می‌کنیم.

گوران تاکیدکرد: این دندان، به همراه تعداد زیادی استخوان حیوانات شکار شده همچون بزوحشی، گوزن، اسب وحشی و نیز دست افزار‌های سنگی مربوط به عهد پارینه سنگی میانی کشف شد.

وی اضافه کرد: طی روز‌های آینده فصل جدیدی از کاوش‌ها را به منظور انجام کاوش‌های عمیق‌تر در این منطقه آغاز خواهیم کرد.

به گفته این مسئول، فصل جدید کاوش‌های باستان شناسی در صخره باوه یوان تا چهارم آذر امسال به طول خواهد انجامید.

 

 

انتهای پیام/د

تاکنون اسکلت‌هایی از انسان‌های نئاندرتال در اروپا و غرب خاورمیانه کشف شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار