فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه:

مرز شلمچه برای تردد زائران بی وقفه باز است

فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه گفت: مرز شلمچه برای تردد زائران باز می‌ماند و زائران در هر زمان قادر هستند از مرز شلمچه خارج و یا وارد کشور شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛قدرت الله دهقان  فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه گفت: با وجود اینکه موج بازگشت زائران آغاز شده است، اما هنوز در مرز شلمچه خروج اتباع ادامه دارد و حدود ۱۰۰ هزار زائر از میان اتباع غیر ایرانی از مرز شلمچه گذر کرده اند.

وی از باز بودن بی وقفه مرز شلمچه برای تردد زائران خبر داد و گفت: مرز شلمچه برای تردد زائران باز می‌ماند و زائران در هر زمان قادر هستند از مرز شلمچه خارج و یا وارد کشور شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه با اشاره به آغاز بازگشت حجمی زائران، از فراهم سازی امکانات برای جابه جایی زائران به عمق کشور خبر داد و بیان کرد: در مرزشلمچه به اندازه کافی خط ریلی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران فراهم شده است و مواکب هم تا چند روز پس از اربعین به خدمات رسانی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: بخشی از تمهیدات برای برگشت در خاک عراق دیده شده است که ازاین میان می‌توان به فراهم سازی وسایل جابجایی و حمل و نقل زائران در عراق و ارائه دیگر خدمات مورد نیاز در خاک عراق اشاره کرد.

دهقان در ادامه به مشکلاتی زائران اربعین در تامین ارز در عراق نیز اشاره کرد و گفت: در رابطه با در اختیار قرار دادن ارز با کمال تاسف هماهنگی با ستاد اربعین انجام نشده بود و زیرساخت‌های لازم در عراق فراهم نبود و با توجه به اینکه پرداخت دینار به زائران در عراق نیازمند آماده سازی زیرساخت است، در تامین و در اختیار قرار دادن ارز اشکالاتی ایجاد شد.

وی افزود: این در حالی است که از ابتدا به زائران گفته شده بود که به اندازه کافی پول ایرانی و سایر ارز‌ها را به همراه داشته باشند تا بتوانند در عراق نیاز‌های خود را رفع کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین شلمچه با تاکید بر اینکه وجه پرداختی به زائران ثبت نام کرده در سامانه سماح بازگردانده می‌شود، گفت: زائرانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، اما موفق به دریافت پول خود نشده اند همان مبلغ در ایران به آن‌ها بازگردانده می‌شود.

دهقان همچنین بر امنیت پارکینگ‌ها در مرز شلمچه تاکید کرد و گفت: در پارکینگ شلمچه کمترین وجه موصوب ستاد اربعین کشور دریافت می‌شود و برای تامین امنیت پارکینگ شلمچه، حدود ۶۰ نیروی خدماتی به کارکیری شده است.

 

انتهای پیام/ی

 

بازگشت زائران به ایران

برچسب ها: اربعین97 ، محرم97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.