اجرای ۱۵۵ برنامه در هفته پدافند غیرعامل در قزوین

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قزوین گفت:۱۵۵ عنوان برنامه شامل ۲۰ همایش و ۵۳ رزمایش با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان در هفته پدافند غیرعامل اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ محمد افشار در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ۱۵۵ عنوان برنامه در هفته پدافند غیر عامل گفت: برگزاری دوره آموزشی برای معلمان و مربیان آموزش و پرورش، دوره‌های آموزشی برای دستگاه ها، همایش تاثیر فناوری اطلاعات، گفت و گوی خبری صدا و سیما، زنگ پدافند غیر عامل در مدارس منتخب آموزش و پرورش، دیدار با خانواده ایثارگران، برگزاری رزمایش‌های مختلف، دیدار با آیت الله تلخابی نماینده مجلس خبرگان رهبری، برگزاری مانور تاب آوری دستگاه‌ها در برابر قطع برق را از جمله برنامه‌های این هفته است.

افشار، نصب پل‌های خرپایی در مسیر اتوبان، همایش اطلاعات مکان محور، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، همایش دفاع غیرعامل در جنگ اقتصادی با حضور مدیران ارشد، رزمایش امنیتی جامع استانی و مانور بمباران موشکی در نیروگاه شهید رجایی را از دیگر برنامه‌های این هفته بیان کرد.
وی با بیان اینکه گفتمان سازی پدافند غیرعامل و تبیین دستاورد‌ها در این هفته در دستور کار قرار دارد، افزود:معرفی ضرورت‌ها و دستاورد‌های پدافند غیرعامل در جامعه، ایجاد تحرک و انگیزه در دستگاه‌های اجرایی و آگاه سازی مردم در این زمینه از جمله برنامه‌های پدافند غیرعامل استان است.

افشار با بیان اینکه رشد فناوری تهدید‌ها و فرصت‌های زیادی را پیش روی کاربران قرار داده است افزود: باید با شناسایی تهدید‌ها از این فرصت‌ها استفاده کرد تا بتوان جلوی تهاجم دشمنان را در حوزه‌های مختلف گرفت.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری با بیان اینکه جنگ‌های امروزی ساخته و پرداخته فناوری‌های نوین است، اضافه کرد: به یمن پیشرفت‌های بومی و افزایش توان داخلی دغدغه‌های نظامی از میان رفته است و در واقع خبرگی و نخبگی دانشمندان ایرانی باعث شده که دشمنان از حمله نظامی به کشور منصرف شوند.

افشار گفت: دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا بعد از شکست در پروژه‌های نظامی به تهدیدات ترکیبی و هیبریدی روی آورده است و برای فشار بر ایران از ابزار‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی استفاده می‌کنند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری ادامه داد: دشمنان با استفاده از فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی برای عملیات روانی، گسترش تهدیدات اقتصادی، ایجاد جو مسموم عمومی و تغییر الگو‌های رفتاری اقدام کرده اند که باید با هوشیاری برای مقابله و برخورد با آن‌ها اقدام شود.

وی گفت: قزوین پارسال از استان‌های برتر در حوزه پدافند غیرعامل بود و برای سومین بار رتبه اول کشوری را در ارزیابی‌های وزارت کشور به دست آورد.

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری افزود: سال گذشته هزار و ۴۰۰ زیرساخت و پروژه استان مانند بیمارستان ۷۰۰ تختوابی و پروژه انتقال آب از سد طالقان به عنوان زیرساخت حیاتی و اساسی استان شناسایی و ثقل بندی و پیوست پدافند غیرعامل بسیاری از آن‌ها تهیه شد.

افشار اضافه کرد: همچنین مناطق پرخطر دامی و گیاهی را برای پهنه بندی خطر پذیری بیولوژیکی شناسایی و برای انتقال بازار پرنده فروشان و راه اندازی مرکز رصد، کنترل و پایش رخداد‌های سایبری استان اقدام شد.

وی ادامه داد: پارسال ۵۳ دوره آموزشی با ۹۲ هزار نفر ساعت برای دستگاه‌های اجرایی، ۱۴ همایش، ۴۸ رزمایش در قالب ۱۰۰ برنامه برگزار شد

هشتم آبان به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

نشست خبری به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار