افزایش عضو در کتابخانه‌های عمومی آمل

۱۰ هزار آملی در ۷ کتابخانه‌های عمومی آمل هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید صادقی راد رییس ادارات کتابخانه‌های عمومی آمل با بیان اینکه ۷ کتابخانه در آمل وجود دارد، گفت: از ۳ ماه پیش تاکنون تعداد عضو کتابخانه‌های آمل از ۶ هزار عضو به ۱۰ هزار و ۴۶۳ نفر رسید.

صادقی راد با بیان اینکه کتابخانه مرکزی آمل با چهار هزار و ۲۰۰ عضو فعال بیشترین عضو را داراست، افزود: ۱۱ هزار و ۸۲۰ جلد کتاب در شهریور ماه اعضای کتابخانه‌های شهرستان آمل به امانت بردند که بی سابقه است.

وی با اشاره به ثبت هزار و ۸۰۰ امانت موقت گفت: تمام کتابخانه‌های سطح شهر کتاب‌های کمک درسی ۲ سال اخیر را دارند و بواسطه برخی موسسات کتاب‌های جدید اهدا می‌شود.

رییس ادارات کتابخانه‌های عمومی آمل با بیان اینکه در سال بیش از ۲۰۰ هزار نفر به کتابخانه‌های آمل مراجعه می‌کنند، افزود: ۳۰۰ صندلی در ۷ کتابخانه آمل وجود دارد.

وی با بیان اینکه با ۳۰۰ صندلی نمی‌توان ترویج فرهنگ کتابخوانی را انجام داد، گفت: اگر دو برابر ظرفیت فعلی کتابخانه‌های سطح شهر ظرفیت داشته باشیم باز هم مثل شرایط فعلی صندلی‌ها پر می‌شود.

صادقی راد با بیان اینکه نخستین کتابخانه مستقل بخش خصوصی در مازندران در آمل بزودی شروع به کار می‌کند، افزود: این کتابخانه در آفتاب ۶۴ به وسعت ۴۷۰ متر در سه طبقه ساختمان بزودی شروع به کار می‌کند.

رییس ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان با بیان اینکه تمامی کتابخانه‌های آمل دارای وبلاگ هستند، گفت: هر کتابی که اعضای کتابخانه مرکزی آمل درخواست کنند و وجود نداشته باشد در اسرع وقت خریداری و قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود ۴ ایستگاه مطالعه در آمل افزود: در هر ایستگاه ۱۵ عنوان کتاب قرار دارد.

صادقی راد با بیان اینکه ۵۰ کتابخوانی که در سال بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در یکی از کتابخانه‌های سطح شهر مطالعه کرده بودند شناسایی و با آن‌ها جلسه تشکیل دادیم، گفت: راه‌های مطالعه در حوزه کودک، فرصت‌ها و ایده‌های آن‌ها در خصوص افزایش سرانه مطالعه بهره بردیم.

رییس ادارات کتابخانه‌های عمومی شهرستان با بیان اینکه جدیدترین کتاب‌ها و بهترین نویسنده‌ها وکتاب‌های فاخر را مردم می‌توانند در وبلاگ کتابخانه‌های آمل مشاهده کنند، افزود: به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰ کتاب در همین حوزه به مراجعه کنندگان معرفی خواهدشد تا مطالعه کنند.

وی با بیان اینکه ساخت کتابخانه مرکزی امل باید در اولویت قرار گیرد، گفت: ۱۰۰۰ متر زمین از طرف شهرداری آمل بابت ساخت کتابخانه مرکزی آمل واگذار شد که کار‌های ان در شورای شهر انجام و به مرحله کمیته انطباق در فرمانداری آمل رسید.

انتهای پیام/ م

۱۰ هزار آملی عضو کتابخانه‌های عمومی آمل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.