سند آمایش استان اردبیل تدوین می‌شود

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌ شود تا یک سال آینده سند آمایش استان اردبیل به شکل کامل تدوین و آماده بهره‌برداری شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمد حسین‌قلیزاده، معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در حال حاضر طرح آمایش استان به عنوان یک سند فرادستی و چراغ راه در مسیر توسعه استان در حال تدوین است که پیش‌بینی می‌کنیم تا یک سال آینده این سند به شکل کامل تدوین شود.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت آمار و برنامه‌ریزی در بسیاری از دانشگاه‌های معتبر دانشکده آمار تشکیل شده و با پذیرش دانشجو در حال فعالیت است چرا که آینده‌نگاری و ترسیم افق روشن پیش رو بدون تمرکز بر روی آمار و اطلاعات و برنامه‌ریزی دقیق امکانپذیر نیست.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه جمع‌آوری آمار و اطلاعات بدون برنامه‌ریزی دقیق هیچ معنا و مفهومی ندارد، تصریح کرد: ضرورت زندگی بهتر برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در تهیه و جمع‌بندی آمار و اطلاعات دقیق است که می‌تواند زمینه آرامش در رسیدن به اهداف مشخص را فراهم کند.

حسین‌قلیزاده با اشاره به اینکه در کشورمان عمر سازمان آمار و برنامه‌‌ریزی به بیش از نیم قرن می‌رسد، گفت: در همه سطوح آمار و برنامه‌ریزی می‌تواند مبنای تحول قرار گرفته و ما در سایه این دو رکن اساسی می‌توانیم نقاط ضعف و قوت خود را به درستی پیش‌بینی کرده و روی آن هدفگذاری کنیم.

وی بیان کرد: ما برای رسیدن به شرایط ایده‌آل و ترسیم وضعیت مطلوب در همه بخش‌ها اعم از تولید، اشتغال، مسایل محیط زیست و غیره به راحتی می‌توانیم از این راهبرد استفاده کنیم و براساس یک برنامه‌ریزی دقیق بتوانیم اهداف مورد نظر را جامه عمل بپوشانیم.

معاون برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ترسیم آینده روشن نیازمند آمار و برنامه‌ریزی دقیق است، تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل براساس برنامه ششم توسعه در همه بخش‌ها رویکرد مناسبی را تعریف کرده تا برنامه اشتغال روستایی و توسعه شهرستان‌های مختلف جامه عمل بپوشد.

حسین‌قلیزاده افزود: در حال حاضر طرح آمایش استان به عنوان یک سند فرادستی و چراغ راه در مسیر توسعه استان در حال تدوین است که پیش‌بینی می‌کنیم تا یک سال آینده این سند به شکل کامل تدوین و آماده بهره‌برداری شود.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با بخش خصوصی در تدوین این سند بیان کرد: در کنار سند آمایش استان سند توسعه شهرستان‌ها و روستاها نیز با محوریت اشتغال و توسعه اقتصادی در حال انجام است که امیدواریم از نتایج آن در مسیر توسعه و تحول استان اردبیل بهره بگیریم.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی در هر ساحه منتهی به توسعه استان‌ها و مناطق مختلف کشور می‌شود و ما به عنوان یک استان موفق در حوزه آمار، اطلاعات و برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم تا براساس شاخص‌های تعریف شده به مقصد نهایی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ح

سند توسعه شهرستان‌ها و روستاها با محوریت اشتغال و توسعه اقتصادی در حال انجام است

 

برچسب ها: اشتغال ، سند آمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.