رییس شورای شهر کرمانشاه ؛

پرونده شورای شهر کرمانشاه در هیات حل اختلاف در جریان است

رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به در جریان بودن پرونده شورای شهر در هیات حل اختلاف استان در خصوص موضوع انتخاب شهردار، گفت: منتظر اعلام رای این هیات هستیم که با اتمام مهلت 10 روزه هنوز اعلام نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامرضا امیری رییس شورای شهر کرمانشاه با اشاره به گذشت مهلت 10 روزه در خصوص رسیدگی به پرونده شورای شهر کرمانشاه در هیات حل اختلاف استان، گفت : بیش از 10 روز است که پرونده شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار در هیات حل اختلاف مطرح است، اما با اتمام مهلت 10 روزه هنوز نتیجه این هیات اعلام نشده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه مجدد شورا در خصوص انتخاب شهردار در هفته گذشته گفت : باز هم برخی اعضای شورا به محض مطرح شدن موضوع انتخاب شهردار جلسه را ترک کردند.

امیری با اشاره به حضور مداوم شش عضو شورا در جلسات، گفت : من به همراه پنج عضو دیگر شورا در همه جلسات حضور داریم و حتی در جلسه‌ای در ماه گذشته شهردار را انتخاب کردیم که این انتخاب از سوی فرماندار مغایر با قانون تشخیص داده شد.

وی افزود : بعد از آن هم جلسات متعددی در این زمینه تشکیل دادیم، اما پنج عضو دیگر شورا با ترک جلسه مانع به رسمیت رسیدن جلسات شدیم و در این شرایط این سوال مطرح است که ما شش نفر باید چه کاری می‌کردیم که نکردیم.

امیری تصریح کرد: در شورای یازده نفره باید هشت نفر برای به رسمیت رسیدن جلسه حضور داشته باشند که ما شش نفر همیشه هستیم، اما از آن پنج نفر تنها یکی به صورت نوبتی در جلسات حاضر شده که جمع اعضا به هفت نفر رسیده و با این تعداد جلسه به حد نصاب نمی‌رسد.

امیری تاکید کرد: فرماندار پرونده شورا را به هیات حل اختلاف ارجاع داده که بر اساس شنیده‌ها درخواست اعمال ماده 91 قانون شوراها را داشته که مربوط به تخلف شورا است و سوال ما این است که مگر ما شش نفر تخلف داشته ایم، چرا باید تخلف برخی اعضای شورا به پای همه شورا نوشته شود.

رییس شورای شهر کرمانشاه افزود: از طرفی فرماندار باید اعمال ماده درخواستی خود را به شورا هم اعلام می‌کرد که این کار را نکرده و ما بر اساس شنیده ها متوجه شدیم که فرماندار درخواست اعمال ماده 91 که همان تخلف شورا است را به هیات حل اختلاف داده که بسیار عجیب است، زیرا در اینجا بحث تخلف اعضای شورا مطرح است.

وی با اشاره به انتخاب علی حیدر کرمی به عنوان شهردارکرمانشاه در جلسه ماه گذشته شورا گفت: در این زمینه هم بعد از اعلام مغایرت این انتخاب با قانون از سوی فرماندار، اصرار کردیم و این بحث اصرار داشتن شورا بر انتخاب شهردار هم مجدد در هیات حل اختلاف در حال بررسی است .

 

 

انتهای پیام/د

بیش از 10 روز است که پرونده شورای شهر در خصوص انتخاب شهردار در هیات حل اختلاف مطرح است

 

برچسب ها: شهرداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار