بازگشائی کلیسای هفتوان سلماس برای بازدید گردشگران

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلماس از بازگشائی وامکان بازدید ازکلیسای هفتوان این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛ معصوم حسنی مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلماس  گفت: در چند سال اخیر کلیسای هفتوان سلماس در دست مرمت و اقدام‌های حفاظتی قرار داشته و گردشگران امکان بازدید از آن را نداشتند، ولی هم اکنون با رو به پایان بودن آخرین فصل مرمتی آن، شرایط بازدید از کلیسا فراهم شده است.


وی توضیح داد: در آخرین فصل مرمتی این کلیسا که مربوط به سال جاری می‌باشد، نقاشی‌های دیوار‌های داخلی مورد مرمت قرار گرفته و بخشهائی از ایزوگام و سقف آن که دچار آسیب شده بود عایق بندی و ترمیم شده است.


حسنی افزود: سنگفرش کردن بخشی از محوطه کلیسا و پاکسازی و نظافت قسمت‌های مختلف آن جهت بازدید گردشگران و علاقه‌مندان به آثار تاریخی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این کلیساست.


مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلماس یاد آور شد: بازگشائی این کلیسا بعد از حدود پنج سال اتفاق می‌افتد و با توجه به اینکه فعلا بخشی از کار‌های مرمتی باقی مانده است، گردشگران و علاقه مندان می‌توانند روز‌های دوشنبه و چهارشنبه هفته از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ از این بنای تاریخی بازدید نمایند.


حسنی تاکید کرد: مطمئناً با اتمام باقیمانده اقدامات مرمتی، محدودیت زمانی بازدید نیز برای بازدید کنندگان رفع خواهد شد.


کلیسای هفتوان سلماس مربوط به اواخر دوره صفویه بوده و بشماره ۴۸۴۲ در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/ح


مرمت کلیسای هفتوان در سلماس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.