۷ زندانی محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتند

۷ زندانی محکوم به قصاص نفس که به‌دلیل قتل عمد به اعدام محکوم شده بودند با تلاش‌های شورای حل اختلاف استان بوشهر و جلب رضایت اولیای دم از قصاص رهایی یافتند.

۷ زندانی محکوم به قصاص از اعدام رهایی یافتندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورا‌های حل اختلاف بوشهر گفت: این آمار رهایی از قصاص مربوط به یک سال اخیر است.

صداقت در خصوص پرونده‌های این زندانیان افزود: در یکی از این پرونده‌ها فرد قاتل پس از گذراندن ۹ سال حبس در پای چوبه دار با رضایت اولیای دم و بدون دریافت هزینه‌ای اعلام رضایت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین در پرونده‌ی دیگری یک محکوم به قصاص نفس با  پیگیری اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکز‌ی بوشهر، در پای چوبه دار از اجرای حکم قصاص رهایی یافت. این پرونده با پرداخت دیه کامل از سوی محکوم به قصاص و اعلام رضایت قطعی اولیاء دم مختومه شد.

رئیس شورای قضایی استان بوشهر عنوان کرد: در یکی دیگر از پرونده‌های سال ۹۶ که فرد به دلیل قتل عمد محکوم به اعدام بود با پرداخت ۸۰ میلیون تومان رضایت اولیای دم را جلب کرد و از قصاص نفس رهایی یافت.

صداقت ادامه داد: در نیمه نخست امسال نیز با تلاش اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان مرکزی بوشهر رضایت اولیای دم یکی از محکومین به قصاص نفس اخذ شد.

وی بیان کرد: زندانی به جرم مباشرت در قتل عمدی در زندان مرکزی بوشهر تحمل حبس می‌کرد که با تماس‌های مکرر اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان با اولیای دم، حضور در محل کار وی در استان فارس، حضور  اولیای دم در زندان مرکزی بوشهر و پیگیری‌های مستمر اعضای شعبه یاد شده در نهایت خانواده مقتول رضایت قطعی و کامل خود را اعلام کردند.

رئیس شورا‌های حل اختلاف استان بوشهر درخصوص پرونده‌هایی که در ماه محرم با صلح و سازش مختومه شده است، گفت: در ماه محرم امسال یکی از افراد که به دلیل ناتوانی در پرداخت مهریه به تعداد ۷۰ سکه و نزاع خیابانی با چاقو از خرداد ۹۷ در زندان به‌سر می‌برد با تلاش کارکنان شورای حل اختلاف و رضایت شاکیان از زندان رهایی یافت. همچنین دو پرونده طلاق با مشارکت شورای حل اختلاف با صلح و سازش مواجه شد و زوجین به زندگی مشترک بازگشتند.

انتهای پیام/م

رهایی از قصاص با جلب رضایت اولیاء دم

برچسب ها: قتل ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.