تعطیلی گمرک مهران در ایام اربعین 50 درصد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار ایلام گفت: سال گذشته حدود یک ماه این مرکز در هنگامه تردد زائران تعطیل بود که امسال به 14 روز رسید که کاهش حدود 50 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، ایوب درویشی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار ایلام عصر چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی، به رشد 27 درصدی صادرات استان از طریق مرز بین المللی مهران اشاره و اظهار داشت: آمار صادرات کالا در هفت ماهه امسال 304 میلیون و 654 هزار و 555 دلار تاکنون بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 27 درصدی برخوردار بوده است.

وی تاکید کرد: تسریع در ورود و خروج کالا، تلاش برای کاهش تعطیلی مرز، افزایش تاسیسات و زیرساخت ها در بازارچه های تازه تاسیس، بهسازی و توسعه راه ها، بازاریابی در کشور عراق، نظارت بر تعرفه های گمرکی و اجرای طرح جامع گمرک نقش مهمی در افزایش و توسعه صادرات غیر نفتی از طریق مرز بین المللی مهران به عراق دارد.

معاون استاندار ایلام ادامه داد: برگزاری نشست های متعدد با طرف عراقی و پیگیری از طریق وزارت خارجه با دولت مرکزی عراق نقش بسیار مهمی در تسهیل امر صادرات به عراق دارد، چرا که مرز بین المللی مهران دروازه عتبات عالیات و پیشران اساسی توسعه منطقه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

درویشی در ادامه از بازگشت 644 موکب تا امروز به کشور خبر داد و گفت: 2 هزار و 270 موکب برای خدمات رسانی به زوار در ایام اربعین وارد عراق شده بود که تا امروز یک سوم آنها از مرز مهران وارد کشور شدند.

وی یادآور شد: یک هزار و 823 دستگاه اتوبوس و سه هزار و 450 دستگاه سواری از مرز بین المللی مهران کاپیتاژ شده اند که تاکنون 400 دستگاه اتوبوس و یک هزار و 200 سواری به کشور باز گشته اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار ایلام مجموع خودروهای وارده به کشور عراق را پنج هزار و 610 دستگاه برشمرد و از تلاش مجموعه گمرک و همه دست کسانیکه در امر برگزاری ایین معنوی اربعین حضور داشتند، تقدیر کرد.

وی در ادامه از تلاش همه دست اندرکاران مجموعه گمرک، دستگاه ها، نیروهای نظامی و امنیتی، خدماتی، درمانی به ویژه مهمان نوازی مردم ایلام در پذیرایی از زوار اربعین تقدیر کرد.

در ادامه این نشست مدیرکل گمرک ایلام، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و‌ مدیرکل امور اقتصادی استانداری به ارایه گزارش عملکرد خود در حوزه صادرات و موانع و راهکارهای افزایش صادرات در مرز بین المللی مهران پرداختند.

انتهای پیام/ب

 

برچسب ها: صادرات ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.