برگزاری همایش تخصصی پدافند سایبری در ارومیه

همایش تخصصی پدافند سایبری صبح امروز با حضور مسئولان و کارشناسان فضای مجازی در ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازارومیه؛ همایش تخصصی پدافند سایبری صبح امروز با حضور سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور و جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی استان در سالن اجتماعات مخابرات منطقه آذربایجان غربی برگزار شد.


سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری در این مراسم با بیان اینکه امروز شکل تهدیدات با گذشته بسیار تفاوت دارد، افزود: در گذشته دشمن به طرق مختلفی چون جنگ تحمیلی، تحریک گروهک های ضدانقلاب، ترور و ... بدنبال ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود که خوشبختانه تمامی این توطئه ها هم خنثی شد، اما امروز تهدیدات دشمن به شکل نرم و با استفاده از فناوری های نوین ارتباطی است که باید در شناسایی، رصد و مقابله با این نوع تهدیدات همواره آماده و هوشیاری لازم را داشته باشیم.

 

مصطفوی ادامه داد: پیشرفت علم و تکنولوژی با هدف رفاه بیشتر برای مردم است اما همین تکنولوژی اگر مورد غفلت قرار گیرد و از آن درست استفاده نشود، می تواند به یک تهدید تبدیل شود و تبعات منفی را نیز بدنبال داشته باشد.


استفاده نادرست از فضای مجازی از معضلات فناوری نوین ارتباطی است

وی اضافه کرد: یکی از معضلات کنونی مربوط به فناوری های نوین ارتباطی، استفاده نادرست از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی است، که گاها افراد را دچار مشکلات فکری و روحی می کند و صدمات جبران ناپذیری را نیز بدنبال دارد که باید در خصوص این مسائل هم بویژه در خانواده ها با دقت نظر و هوشیاری بیشتری عمل شود.


سرپرست معاونت سیاسی همچنین خواستار همکاری همه دستگاهها با سازمان پدافند غیرعامل شد و گفت: همه باید به سازمان پدافند غیرعامل کمک کنیم تا این سازمان بتواند در انجام وظایف خطیر خود مثل مصون سازی کشور از طریق بالا بردن قدرت بازدارندگی، ارتقا پایداری و آستانه مقاومت ملی و مصون سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها، بهتر و موفق تر عمل کند.


در این همایش، تعدادی از کارشناسان حوزه امنیت سایبری، مطالبی را در خصوص ضرورت و اهمیت صیانت از فضای سایبری کشور و انواع تهدیدات و تهاجمات سایبری تبیین کردند.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.