تولید ۱۷۵ هزار تن کاغذ در مازندران

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در بخش صنایع چوب و کاغذ از ۲۵۰ هزار تن کاغذ در کشور، ۱۷۵ هزار تن در مازندران تولید می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  محمد محمدپور عمران مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه استفاده از ابزار‌هایی برای حمایت زراعت چوب را باید مد نظر قرار دهیم، گفت: مجموعه بی‌نظیر چاپ اسکناس و کاغذ‌های غیرقابل تبدیل در استان و مجموعه آلفا سلولز که نزدیک ۶۰ درصد از ام دی اف کشور را تأمین می‌کند از قابلیت‌های این استان است.

وی با اشاره به اینکه فرآیند پدافند غیرعامل در استان باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: زراعت چوب در استان انجام شده و مازندران سلولزترین استان کشور بوده و در این بحث بی‌رقیب و بی‌نظیر است.

محمدپور گفت: در بخش صنایع چوب و کاغذ از ۲۵۰ هزار تن کاغذ در کشور ۱۷۵ هزار تن در مازندران تولید می‌شود.

وی افزود: کارخانه چوب و کاغذ در مرکز این استان در کنار جنگل قرار دارد، اما طبق قانون نمی‌تواند از چوب‌های جنگلی استفاده کند، باید به حفظ اشتغال کمک کنیم تا دچار بحران نشویم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه استفاده از ابزار‌هایی برای حمایت زراعت چوب را باید مد نظر قرار دهیم، گفت: همچنین وجود مجموعه بی‌نظیر چاپ اسکناس و کاغذ‌های غیرقابل تبدیل در استان و مجموعه آلفا سلولز که نزدیک ۶۰ درصد از «ام دی اف» کشور را تأمین می‌کند.

محمدپور افزود: ساخت نخستین مجموعه از اچ دی اف در استان موجب شود تا نیاز به واردات و بهره‌برداری چوب از درختان کشور افزایش پیدا کند که در این بخش هم محدودیت داریم.

 انتهای پیام/آ

استفاده از ابزار‌های حمایت از زراعت چوب در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار