علی نژاد: ایران به سلطه چین در ساندا پایان داد

رئیس فدراسیون ووشو گفت: مدت هاست در بخش ساندای مردان به سلطه چین در جهان پایان داده ایم.

مهدی علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره قهرمانی تیم ملی ساندا در جام جهانی چین گفت: نهمین دوره جام جهانی در چین برگزار شد. جام جهانی هر دو سال یک بار برگزار می شود و ووشوکارانی مجاز به شرکت در این رقابت هستند که در مسابقات جهانی مدال کسب کرده باشند. از آن جا که تیم ملی ووشو کشورمان در مسابقات جهانی سال گذشته قهرمان جهان شده بود، انتظار داشتیم در این دوره از جام جهانی به دلیل وجود همان ترکیب مسابقات جهانی، قهرمانی را تکرار کنیم. البته در مسابقات جهانی مریم هاشمی بعد از رقابت ها از دنیای ورزش خداحافظی کرد و ما در جام جهانی مجبور شدیم فریناز نذیری را جایگزین او کنیم.

علی نژاد درباره سطح رقابت های جام جهانی اضافه کرد: برای اولین بار بود که به عنوان قهرمانی جام جهانی ساندا رسیدیم. در 8 دوره گذشته تنها چین به مقام اول می رسید. ما همیشه گفته ایم بازی های آسیایی از مسابقات جهانی و جام جهانی برای ما مهم تر است. این صحبت چند دلیل دارد، اول این که در مسابقات جهانی در بخش مردان 11 وزن و در بخش بانوان 7 وزن وجود دارد. این تعداد در بازی های آسیایی در بخش مردان به 4 وزن و در بخش بانوان به 2 وزن کاهش پیدا می کند. این موضوع باعث می شود، مدال آوری دشوارتر شود. ضمن این که تراکم ستاره ها در وزن های محدود افزایش پیدا می کند. دوم آن که در بازی های آسیایی اوزان از 70 کیلو به پایین است. همان طور که می دانید ایرانی ها در اوزان سنگین موفق تر هستند و چینی ها در اوزان سبک. به دلیل جثه کوچک شرق آسیایی ها نسبت به ما مزیت دارند.

اودرباره این که آیا بعد از ملی پوشانی مانند خواهران منصوریان، نفراتی وجود دارد که به تیم اضافه شوند گفت: ما در این جام جهانی از فریناز نذیری استفاده کردیم، او تجربه حضور در مسابقات بین المللی را نداشت اما با این وجود توانست به مدال طلا برسد. تمام حریفانی که او شکست داد از قهرمانان جهان بودند. زهره شه پری ووشوکار 60 کیلوگرم قهرمان جوانان جهان است. او برای اولین بار در مسابقات جهانی دانشجویان در بخش بزرگسالان شرکت کرد و مدال طلا گرفت. در مسابقات جوانان جهان در برزیل نیز سه دختر از کشورمان حضور داشتند که دو نفر از آن ها طلایی شدند. این نشان می دهد دست ووشو پر است.

رئیس فدراسیون ووشو در واکنش به این گفته که آیا می توان گفت سلطه چین در ووشو به پایان رسیده است یا خیر اظهار کرد:  بله می توانم بگویم در بخش ساندای مردان سلطه چین پایان یافته است اما هنوز چینی ها در بعضی بخش ها از ما جلوتر هستند. اگر به یاد داشته باشید در بازی های آسیایی جاکارتا در همان وزن هایی که چینی ها نسبت به ما مزیت داشتند در سه بازی، ما برنده دو دیدار شدیم. اما در بخش ساندای بانوان همچنان پشت چینی ها حرکت می کنیم.

علی نژاد درباره فاکتورهای موفقیت ووشو درایران بیان کرد: عوامل مختلفی از رموز موفقیت ووشو هستند. ما دوازده سال است که طبق یک برنامه علمی پیش می رویم. به این برنامه پایبند بودیم و شبانه روز برای تحقق آن تلاش کردیم و در نهایت منافع ملی را بر منافع فردی ترجیح دادیم. این برنامه ریزی زمان برد اما حالا ده سال است که قله های موفقیت را یک به یک پشت سر گذاشته ایم و از هیچ مسابقه ای دست خالی بیرون نیامده ایم. موفقیت ووشو ده سال است که تداوم دارد. همین تداوم نیز کار بزرگی است که کمتر در دنیای ورزش رخ می دهد.

او درباره مسابقات پیش روی ووشو تا آخر سال خاطر نشان کرد: تا پایان سال مسابقه بین المللی نداریم اما مسابقات کشوری، المپیاد استعدادیابی، مسابقات قهرمانی کشور جوانان و لیگ ها در هر دو بخش بانوان و آقایان برگزارمی شود.


بیشتربخوانید:

مهدی علی‌نژاد، نایب رئیس کنفدراسیون ووشوی آسیا باقی ماند

علی نژاد: مسابقات ووشو به خواست کشور میزبان فقط در بخش ساندا برگزار می شود

علی‌نژاد: امیدوارم از نتایج خوب گذشته دفاع کنیم


انتهای پیام/

اظهارات علی نژاد درباره ووشو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار