قطع حمایت بیل گیتس از بنیاد محمد بن سلمان در واکنش به قتل خاشقجی

موسسه «بیل و ملیندا گیتس» حمایت مالی از بنیاد وابسته به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی را در واکنش به قتل جمال خاشقجی متوقف کرد.

قطع حمایت بیل گیتس از بنیاد محمد بن سلمان در واکنش به قتل خاشقجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، موسسه «بیل و ملیندا گیتس» در واکنش به قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار مخالف رژیم سعودی حمایت از بنیادی وابسته به «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان را قطح کرد. محمد بن سلمان مدیر بنیاد «MiSk» است و تاکنون از حمایت «بیل گیتس» بنیان گذار مایکروسافت و همسرش بهره می‌برد، اما حالا گیتس در واکنش به قتل خاشقجی کمک ۵ میلیون دلاری به این بنیاد را قطع می‌کند.

هفته گذشته یک دادستان سعودی برای نخستین بار اعلام کرد ماموران رژیم سعودی با برنامه ریزی قبلی خاشقجی را در کنسولگری عربستان در استانبول کشته اند. این دادستان پیشتر گفته بود خاشقجی که در روزنامه واشنگتن پست مطلب می‌نوشت و ساکن آمریکا بود در جریان یک دعوای فیزیکی و به طور غیر عمدی کشته شده است. سعودی‌ها پیش از این هم گفته بودند خاشقجی که از منتقدان سرسخت محمد بن سلمان بود بدون اینکه هیچ آسیبی ببیند از کنسولگری خارج شد.

یکی از سخنگویان گیتس گفت قتل خاشقجی و شرایط کنونی بر تصمیم این شرکت برای قطع حمایت از بنیاد محمد بن سلمان تاثیرگذار بوده است. موسسه گیتس اعلام کرد: «ربودن و قتل خاشقجی به شدت دردسرساز است. ما با دقت در حال نظارت بر جریانات کنونی هستیم».

عربستان سعودی تلاش کرده است قتل خاشقجی را به محمد بن سلمان بی ربط نشان دهد. اما برخی از ماموران قتل خاشقجی با ولیعهد سعودی در ارتباط بوده اند. گروه‌ها و شرکت‌های دیگری هم تلاش کرده اند در واکنش به قتل خاشقجی فاصله خود با رژیم سعودی را حفظ کنند. به طوریکه برخی از مقامات کشور‌های مختلف و شرکت‌های مطرح در نشستی که ماه پیش ریاض برگزار کرد شرکت نکردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، قتل ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار