تامین 130 میلیون متر مکعب آب صنعتی نیازمند تکمیل سریع سدهاست

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از اولویت‌دهی به تکمیل سدهای معیشتی نیمه تمام در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رضا کریمی، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: تعدادی از این سدهای معیشتی در حوزه شهرستان های اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین نیمه کاره مانده اند.
وی اظهارامیدواری کرد که مقدمات بهره برداری از این سدها که نقش موثری در ماندگاری روستاییان در سنگر تولید دارد، ایجاد شود.

کریمی افزود: در پیگیری مصوبات کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر تسریع در عملیات اجرایی پروژه عظیم اراضی پایاب سد خدا آفرین تاکید شده است.

وی گفت: فعالیت های ارزشمندی در گسترش سیستم های نوین آبیاری بارانی و تبدیل اراضی دیم به آبی در دشت مغان انجام شده است.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود بر نحوه مدیریت نظام های بهره برداری و اتحاد و انسجام عشایر و متخصصان بخش کشاورزی در بهره برداری مناسب از زمین هایی که به سیستم های نوین آبیاری بارانی مجهز شده ، تاکید کرد.

کریمی اظهار کرد: پیگیری مسائل و مشکلات مربوط به تامین و بهره برداری از سد عمارت و کله سر در شهرستان گرمی و احمد بیگلو در شهرستان مشگین شهر و سد سبلان و سد گیوی باید در اولویت های اجرایی مسئولان قرار بگیرد.

وی بر تامین آب شرب پاک و سالم تاکید کرد و گفت: در آینده به حدود 130 میلیون متر مکعب آب صنعتی نیاز داریم و امیدواریم مسئولان و دست اندرکاران اجرایی برای تحقق آن تلاش کنند.

انتهای پیام/س

سدهای معیشتی اردبیل برای تکمیل و بهره برداری اولویت بندی می شود

برچسب ها: سدهای بزرگ ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.