همزمان با هفته پدافند غیرعامل، صبحگاه مشترک یگان‌های امدادی و انتظامی چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با سومین روز از هفته پدافند غیرعامل، صبحگاه مشترک یگان‌های امدادی و انتظامی استان چهارمحال و بختیاری، در شهرکرد برگزار شد.

در پایان این برنامه همچنین رژه موتوری دستگاه‌های امدادی، انتظامی و خدمات رسان شامل نیروی انتظامی، اورژانس و آتش نشانی، با هدف هماهنگی و همسو نمودن توان یگان‌های امدادی اجرا گردید.

جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری در این برنامه، ضمن تاکید بر آمادگی همه جانبه برای مقابله با تهدیدات دشمنان در زمینه‌های اقتصادی، زیستی، اجتماعی، فرهنگی و فضای مجازی، هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی و امدادی در زمان وقوع بحران را بسیار مهم و حیاتی بیان کرد.

وی گفت: همکاری همه جانبه این دستگاه‌ها در مقابله با بحران‌های طبیعی و انسان ساخت موجب کاهش آسیب پذیری کشور و پایداری ملی خواهد شد.

برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل امسال از ۸ تا ۱۴ آبان و با شعار «افزایش بازدارندگی در سایه حماسه حسینی» در حال برگزاری است.

۸ آبان از سال ۱۳۹۰ به پیشنهاد ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور و با موافقت رهبر معظم انقلاب (دام ظله)، به عنوان «روز پدافند غیرعامل» نامگذاری گردید.

پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه و غیر نظامی، و نوعی دفاع فنی و مدیریتی با مشارکت نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف و حتی مردم است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری و تلفات انسانی و خسارات مالی، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات می‌شود.

انتهای پیام/ش

اجرای برنامه‌های هفته پدافند غیر عامل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.