انتقاد شدید اوباما از «شیرین‌کاری سیاسی ترامپ» در مرز مکزیک

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از اقدام دونالد ترامپ در اعزام سربازان به مرز مکزیک برای مقابله با مهاجران انتقاد کرد و آن را یک «شیرین‌کاری سیاسی» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا روز گذشته (جمعه) در یک گردهمایی در آتلانتا از دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا به دلیل تلاش برای اعزام نیروهای نظامی به مرز مکزیک برای مقابله با کاروان مهاجران انتقاد کرد.

وی در این خصوص با کنایه زدن به دونالد ترامپ گفت: «بزرگترین تهدید برای آمریکا، بزرگترین تهدید، تعدادی مهاجر فقیر در هزاران مایلی این کشور است! دونالد ترامپ برای انجام شیرین کاری سیاسی خود در مرز، سربازان شجاع ما را از خانواده هایشان جدا می کند.

اوباما در بخش دیگری از سخنرانی اش از ترامپ به دلیل ایجاد تنشهای مذهبی، اجتماعی و نژادی در آمریکا انتقاد کرد و گفت: تلاش های بی وقفه ای انجام شد تا ما را از یکدیگر جدا کنند، تا ما را خشمگین کنند و بترسانند. برای اینکه ما را در مقابل یکدیگر قرار دهند.

رئیس جمهور سابق آمریکا به منظور حمایت از «استیسی آبرامز»، نامزد حزب دموکرات برای انتخابات کنگره این گردهمایی را در آتلانتا تشکیل داده بود.

این در حالی است که ترامپ در یک گردهمایی دیگر در ایندیاناپولیس به حملات لفظی علیه دموکراتها ادامه داد و گفت: دموکراتها می خواهند کاروان مهاجران را یکی پس از دیگری به آمریکا دعوت کنند و می بینید که کاروان های بیشتری هم تشکیل شده است، اینطور نیست؟

ترامپ پیش از این اعلام کرده بود حدود 15000 سرباز آمریکایی را به مرز مکزیک اعزام خواهد کرد تا از ورود کاروان مهاجران آمریکای مرکزی به آمریکا جلوگیری کند. رئیس جمهور آمریکا همچنین این مهاجران را اراذل و اوباش و گروهی خطرناک خواند. اما دولت ترامپ چند روز پیش از اعزام 5200 سرباز آمریکایی به مرز مکزیک خبر داد. اگر این تعداد را به آن 2000 سربازی که پیشتر در مرز مستقر شده بودند، اضافه کنیم، تعداد سربازان آمریکایی در مرز مکزیک با تعداد نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه و عراق برابری می کند.

در هفته های اخیر، هجوم کاروان مهاجران که از طریق مکزیک به سمت آمریکا حرکت کرده اند، خشم ترامپ را که از مخالفان سرسخت مهاجران محسوب می شود، برانگیخته است. در ابتدا آمارها حاکی از آن بود که این کاروان از حدود 7000 مهاجر تشکیل شده است. این در حالی است که هم اکنون این تعداد کاهش یافته و به 3500 نفر رسیده است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار