مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

بندر چابهار فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارد

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار فرصت‌های خوبی برای سرمایه گذاری دارد و می‌تواند برای هر فعال اقتصادی سودآور باشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی اداره کل بنادر دریانوردی سیستان وبلوچستان؛ بهروز آقایی اظهار داشت: سرمایه گذاران می‌توانند در زمینه ساخت انبار‌های سرپوشیده، محوطه‌های نگهداری لجستیک کانتینر، پایانه ویژه ترانزیت و سواپ فرآورده‌های نفتی، مخازن و خطوط نفتی به پتروشیمی اقدام کنند.

وی بیان کرد: چابهار در آینده یکی از دروازه‌های اصلی واردات کالا‌های اساسی کشور خواهد شد و در این خصوص سرمایه گذاران می‌توانند کارخانه تصفیه شکر ایجاد کنند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان مشارکت در ساخت فاز‌های بعدی بندر چابهار را از دیگر فرصت‌های سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: مزیت‌های ترانزیتی و تجاری این شهرستان ساحلی همجوار با آب‌های آزاد بیشتر از سایر بنادر ایران است.

وی بیان کرد: بندر چابهار پل ارتباطی برای ترانزیت کالا‌های هند به افغانستان است و کشتی در این مسیر کمتر از سه روز از مبدا به مقصد می‌رسد.

آقایی ادامه داد: چابهار موقعیت راهبردی و ترانزیتی خوبی دارد و می‌تواند فرصت‌ها و مزیت‌های بی بدیلی برای سرمایه گذاران داشته باشد.

وی گفت: برقراری ارتباط حمل و نقلی با کشور‌های هدف می‌تواند نقش برجسته‌ای در تسهیل تجارت میان آسیا، اروپا و کشور‌های منطقه و توسعه ترانزیت ایفا کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به تخفیف‌های خوب در بندر چابهار اشاره کرد و افزود: کشتی‌های خارجی متعلق به لاینر‌های بین المللی در بندر شهید بهشتی چابهار ۹۰ درصد تخفیف THC (هزینه تخلیه و بارگیری کانتینر) به مدت سه ماه و میزان این تخفیف برای سه ماهه دوم ۷۰ درصد و برای ۶ ماه بعد ۳۰ درصد است.

وی تصریح کرد: تعرفه‌های حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری در بندر شهید بهشتی چابهار ارزانترین تعرفه در کل منطقه خلیج فارس و دریای عمان است.

 

انتهای پیام/پ

فرصت‌های خوب برای سرمایه گذاری در بندر چابهار

برچسب ها: تجارت ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار