مدیر شیلات و آبزیان استان کردستان:

رهاسازی بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی در دریاچه سد شهید کاظمی سقز

مدیر شیلات و آبزیان استان کردستان گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه بچه ماهی گرمایی در دریاچه پشت سد شهید کاظمی شهرستان سقز رهاسازی می شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحمان میرزایی گفت: در راستای بازسازی ذخایر آبزی منابع آبی استان در سال جاری تعداد یک میلیون و سیصد هزار قطعه بچه ماهی گرمابی از خانواده کپور ماهیان در دریاچه پشت سد شهید کاظمی شهرستان سقز رهاسازی می شود.

وی افزود: بچه ماهیان مذکور از مرکز تکثیر و پرورش ماهیان گرمابی شهرستان پلدشت استان آذربایجان غربی تهیه و در این منبع آبی رهاسازی شدند.

مدیر شیلات و آبزیان استان کردستان ادامه داد: اعتبار این پروژه تماما توسط بخش خصوصی تامین شده است و ضمنا عملیات صید و رهاسازی در این دریاچه توسط شرکت تعاونی صیادان سد شهید کاظمی سقز انجام می شود.

وی هدف از اجرای این مهم را ایجاد اشتغال، افزایش تولید پروتئین و بهبود تغذیه مردم منطقه دانست و گفت: استفاده و بهره‌برداری بهینه از امکانات موجود، افزایش درآمد برای روستائیان، کاهش فصل بیکاری در منطقه و ایجاد زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در صنایع جنبی از دیگر اهداف اجرای این پروژه است.

میرزایی گفت: شرکت تعاونی اقدام به تهیه این تعداد بچه ماهی کرده است و بچه ماهیان دارای گواهی سلامت و بهداشتی از طرف دامپزشکی بوده و با نظارت شیلات رهاسازی می شوند.

 

انتهای پیام/م

رهاسازی  بچه ماهی های  گرمابی  در دریاچه سد شهید کاظمی سقز

 

 

برچسب ها: آب وهوا ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.