بازگشت یک میلیون و 350 زائر ازمرز مهران به وطن

استاندار ایلام اعلام کرد: تا آخرین ساعت جمعه گذشته یک میلیون و 350زائر اربعینی کربلای معلی از طریق مرز مهران وارد کشور شدند.

یبازگشت یک میلیون و 350 زائر ازمرز مهران به وطن

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام با تصریح براینکه روال بازگشت زائران و پذیرش و پذیرایی از انان در مهران و ایلام بدون هیچ مشکل و کاستی جریان دارد گفت: خودروهای عمومی به خصوص اتوبوس بسیار زیادتر از تقاضای جاری در پایانه برکت مهران مهیای جابجایی و انتقال زائران است.

وی افزود  : تحلیل شمار زائران اربعین کربلای معلی و میزان امد و شد آنان از طریق مرز مهران مبین جایگاه برجسته این استان به عنوان قدمگاه محوری عتبات عالیات زائران 2 کشور همسابه به خصوص در ایام اربعین است.


استاندار ایلام تاکید کرد: شمار افرادی که در روزهای اربعینی اخیر از طریق مرز مهران به عتبات عالیات عراق عزیمت کردند نسبت به اربعین پارسال120 هزار نفر افزایش یافته که این توفیق در شرایط کاهش شمار زائران به نسبت سال گذشته محقق شده است.


وی با ذکر اینکه اربعین سال گذشته بیش از 2 میلیون و 400 هزار نفر زائر به عتبات عالیات عراق عزیمت کردند
گفت: در سال جاری حدود 2میلیون نفر در این آیین جهانی شرکت کردند .


استاندار ایلام اضافه کرد: یک میلیون و 85 هزار نفر از مجموع 2 میلیون نفر زائر اربعین امسال از طریق مرز مهران رهسپار کربلای معلی شدند.


وی همچنین گفت :سال گذشته حدود 50 درصد زائران از مهران به کشور بازگشتند و امسال نزدیک به 70 درصد از مرز مهران وارد کشور شده اند.


سلیمانی دشتکی افزود: سال 96 اوج روزانه برگشت و ورود مرزی زائران 186 هزار نفر زائر بود که امسال در یک روز بازگشت و ورود مرزی 242 هزار نفر ثبت شد که امار بی سابقه و رویداد جهانی محسوب می شود.

انتهای پیام/ه

تردد زائران از مرز مهران

برچسب ها: مجرم97 ، اربعین97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.