ورود یک سامانه بارشی به خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: بارش های پراکنده برای استان پیش‌بینی می‌شود که با تقویت سامانه بارشی شدت بارش‌ها تا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به صورت رگباری و گسترده همراه با رعد و برق بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان داشت: از امروز تا روز یکشنبه، بارش پراکنده در استان پیش‌بینی می‌شود اما با تقویت این سامانه بارشی شدت بارش‌ها تا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه به صورت رگباری و گسترده همراه با رعد و برق و بعضا تگرگ و تندباد لحظه‌ای خواهد بود.

وی افزود: از روز چهارشنبه شاهد کاهش شدت فعالیت این سامانه خواهیم بود. همچنین در ارتفاعات استان انتظار بارش به صورت برف را داریم که آبگرفتگی معابر، طغیان مسیل‌ها در مناطق جنوب غربی و مرکزی و به ویژه در مناطق مرتفع شمال و شرقی خوزستان دور از انتظار نیست.

سبزه زاری عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با 32 و دهدز با 12 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان بودند

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:عمده بارش های سال زراعی تا کنون (12 آبان ) به ترتیب در ایستگاه های هواشناسی شهرهای بندر ماهشهر، هندیجان، شادگان، کشاورزی اهواز، آغاجاری، اهواز و دهدز به ثبت رسیده است و تغییرات دمای هوای امروز اهواز بین 19 و 30 درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

انتهای پیام/م

 آسمان خوزستان  بارانی می شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.