توصیه هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی کودکان

یکی از مهم‌ترین راه‌های محافظت کودکان از بیماری‌های فصل سرما، دور نگه‌داشتن آنها از افراد بیمار است. فاصله دو متری میزان مناسبی است که همیشه باید بین فرد بیمار با افراد دیگر رعایت شود.

توصیه هایی برای پیشگیری از سرماخوردگی کودکانبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اگر کودک تان را گرم و گرم‌تر نگه دارید و لباس‌های زیادی تنش کنید، او را از بیماری مصون نمی‌دارد. نکته مهم در بروز بیماری تغییر دمای محیط است. ممکن است به‌ علت ترس از بیماری کودکتان حمام یا اتاق او را به شدت گرم ‌کنید، غافل از اینکه با خروج از حمام یا اتاق به دلیل اختلاف زیاد دما احتمال بروز بیماری در او افزایش می‌یابد.

دمای هوا را یکنواخت نگه‌ دارید. دمای بین ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد برای محیط مناسب است و به‌ راحتی با قرار دادن دماسنج می‌توانید دمای خانه و اتاق فرزندتان را در شرایط مناسبی نگه دارید.

یکی از مهم‌ترین راه‌های محافظت کودکان از بیماری‌های فصل سرما، دور نگه‌داشتن آنها از افراد بیمار است. فاصله دو متری میزان مناسبی است که همیشه باید بین فرد بیمار با افراد دیگر رعایت شود.

مانع ورود هوای سرد به ریه‌های کودکان شوید. استفاده از شال می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. برخی کودکان در فصل پاییز و زمستان خون‌دماغ می‌شوند که باعث نگرانی والدین‌شان خواهدشد. در واقع کیپ شدن یا خشک شدن مخاط بینی در این فصول ممکن است باعث خونریزی بینی شود. اگر فرزند شما هم دچار این مشکل است از پماد ویتامین A استفاده کنید، به این صورت که پماد ویتامین را در بینی و نواحی اطراف آن بزنید.

گاهی هم علت اصلی خونریزی، دستکاری یا خاراندن بینی است که با تذکرهای دوستانه و مهربانانه می‌توانید مشکل را حل کنید، اما اگر این خون‌دماغ‌ها ادامه‌دار شد حتما به پزشک اطفال مراجعه و موضوع را جدی‌تر پیگیری کنید. ممکن است فرزندتان با مشکل فشارخون یا بزرگی لوزه سوم روبرو باشد.

مصرف میوه نقش مهمی در سلامت کودکان دارد. سعی کنید با هر ترفندی شده به او میوه بدهید، اما اگر میوه نمی‌خورد می‌توانید از مکمل‌ها استفاده کنید.

مصرف ویتامین ث و «روی» در روز اول سرماخورگی می‌تواند نقش مهمی در بهبود سریع بیماری داشته باشد. ویتامین C به مقاومت مخاطی کمک می‌کند. از پرتقال و لیموشیرین که دارای ویتامین C هستند، استفاده کنید.

ویتامینC و شربت «روی» در روز اول سرماخوردگی از تکثیر ویروس جلوگیری می‌کنند، اما ادامه مصرف آنها تاثیر مثبتی ندارد. ویتامینC همچنین در مقاومت بدن و ترمیم مخاط موثر است و می‌توانید بدون تجویز پزشک از آن استفاده کنید.

اگر سرماخورده‌اید با بچه‌ها دست ندهید و آنها را نبوسید. فراموش نکنید شستن دست‌ها راه مهم پیشگیری از بیماری‌های ویروسی است.

منبع: هفته نامه سلامت

انتهای پیام/

کودکان را ویروسی نکنید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار