مسمومیت‌های دارویی بیشترین مراجعه کنندگان را به خود اختصاص می دهد

رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزشهای مردمی معاونت غذا و دارو کرمانشاه گفت: ۶۷ درصد مراجعه به مراکز درمانی در استان کرمانشاه ناشی از مسمومیت بوده است.

مسمومیت‌های دارویی  بیشترین مراجعه کنندگان را به خود اختصاص می دهد به گزارش  گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،وریا رحیمی رئیس اداره تحقیق، توسعه و آموزشهای مردمی معاونت غذا و دارو کرمانشاه  گفت: ازمجموع کل مسمومیت های رخ داده شده در کشور مسمومیت‌های دارویی با ۷۰ درصد بیشترین حجم مسمومیت‌ها را در میان مراجعه کنندگان به مراکز درمانی به خود اختصاص داده‌اند و این آمار درسطح استان نیز ۶۷ درصد از مجموع کل مراجعه کنندگان به بیمارستان مسمومیت‌ها بوده است.

وی گفت: امسال در استان‌های غربی شاهد مسمومیت با قارچ در سطح گستردهای بودیم که نسبت به سالهای قبل شیوع بیشتری داشته به طوری که در پنج ماهه نخست امسال شاهد گزارش ۴۶۱ مورد مسمومیت با قارچ در استان کرمانشاه با بیشترین آمار مسمومیت بودیم.

وی افزود: همچنین سه درصد از موارد مسمومیت منجر به مرگ و میر شده که ناشی از سوء مصرف مواد اعتیادآور بوده است.

به گفته رحیمی مسمومیت با الکل با وجود افزایش در سطح کشور در استان کرمانشاه کاهش یافته همچنین مصرف مسمومیت با قرص برنج نیز کاهش یافته است.

وی با عنوان اینکه نگهداری برخی از گیاهان آپارتمانی مسمومیت زا است است گفت:در فصل سرما مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شایع است که در این میان برای پیشگیری باید این بخاری‌ها سرویس و در نصب آن دقت شود تا در مسیر دودکش و لوله بخاری مانعی وجود نداشته باشد همچنین در مناطق زلزله زده بعد از پس لرزه ها بخاری‌ها کنترل شود .

انتهای  پیام/ز

 

نگهداری برخی از گیاهان آپارتمانی مسمومیت زا است است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.