پس از ۱۵ روز تعطیلی؛

از سرگیری فعالیت در بازارچه مرزی چذابه

معاون گمرک چذابه از بازگشایی و از سرگیری فعالیت در بازارچه مرزی چذابه و از سرگیری صادرات پس از ۱۵ روز تعطیلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید سعید فاضلی، معاون گمرک چذابه با اشاره به تعطیلی موقت بازارچه مرزی چذابه با صلاحدید مسئولان اجرایی استان و با هدف تردد آسان و بی خطر زائران اربعین حسینی برای تشرف به کربلای معلی بیان داشت: این بازارچه امروز بازگشایی گردید.

وی اظهار کرد: روز گذشته مقدمات از سرگیری فعالیت بازارچه مرزی چذابه فراهم شده بود و امروز یکشنبه برای فعالیت تجار و بازرگانان ایرانی و عراقی به طول کامل آماده شد.

فاضلی اذعان داشت: در نخستین روز فعالیت بازارچه مرزی چذابه که نقش مهمی در رونق اقتصادی شهرهای غرب خوزستان دارد بیش از 400 دستگاه کامیون و تریلر حامل کالاهای صادراتی ایران آماده تخلیه در بارانداز بازارچه هستند.

معاون گمرک چذابه با اشاره به اینکه در روزهای آینده حجم فعالیت این بازارچه افزایش می یابد گفت: با توجه به تعطیلی 2هفته ای این بازارچه ، تقاضای بازرگانان و تجار عراقی برای خرید کالاهای ایرانی رو به افزایش است.

به گفته فاضلی امسال قرار بود تردد زائران و صادرات کالا از این نقطه مرزی به صورت همزمان و بدون تداخل صورت گیرد، ولی طرف عراقی به علت نبود زیرساخت های لازم ، آمادگی این کار را نداشت.

سید سعید فاضلی بیان کرد: امسال تعداد روزهای تعطیل بازارچه مرزی چذابه در ایام اربعین حسینی در مقایسه با سال های گذشته کمتر شده و در سال های آینده نیز برای کاهش بیش تر تعطیلات این بازارچه مرزی که نقش مهمی در رونق اقتصادی استان خوزستان دارد برنامه ریزی خواهد شد.

انتهای پیام/گ

آغاز فعالیت ذر پایانه های مرزی خوزستان

برچسب ها: مرز چذابه ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.