برپایی سوگواره استانی شعر خط خون در رامهرمز

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز گفت: آیین پایانی پنجمین سوگواره استانی شعر خط خون در شهرستان رامهرمز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا باغ‌شیرین، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز گفت: آیین پایانی پنجمین سوگواره استانی شعر خط خون با حضور نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مسئول انجمن و شعر و داستان شهرستان برگزار گردید.

وی افزود:  ٤٦٠اثر از ٧٠ شاعر به دبیرخانه این سوگواره ارسال شد.

 باغ‌شیرین بیان داشت: امیدواریم این همایش طی سال‌های آتی ملی شده و شاعران آیینی از تمام کشور در این سوگواره شرکت کنند.

اقبال محمدیان، نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اهمیت برگزاری چنین همایش‌هایی با موضوعات و محوریت عاشورا می‌تواند به جوانان و نوجوانان ما درس‌های بسیاری دهد و با توجه به اینکه رامهرمز زادگاه سلمان فارسی است قصد داریم با همت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و دیگر نهادهای شهرستان کنگره کشوری سلمان فارسی را در زمینه‌های مقاله، داستان و فیلم در این شهرستان برگزار کنیم.

در بخش کلاسیک این سوگواره مصطفی سمندی از رامهرمز، ساجده کردونی و سعید بخشنده از رامشیر به ترتیب مقام اول تا سوم این سوگواره را از آن خود کردند همچنین در همین بخش فریده آرمان از امیدیه و هرمز فرهادی بابادی از اندیمشک شایسته تقدیر شناخته شدند.

در بخش شعر سپید  پروا پاچیده از اهواز و محمدرضا داودی از رامهرمز بطور مشترک مقام دوم و شایان حاجی‌نجف از اهواز توانست مقام سوم را از آن خود کند همچنین در این بخش الهام رستم‌پور و نوجوان شاعر مهرگان رحمانی شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام/م

رامهرمز میزبان سگواره شعر خط خون

برچسب ها: فرهنگ و ارشاد ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.