یادداشت/حسین شریعتمداری

خودتان را به آن راه نزنید!

شورای نگهبان لایحه الحاق کشور به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم را رد و روز تاریخی ۱۳ آبان به عزای آمریکا و متحدان بیرونی و دنباله‌های داخلی آن تبدیل کرد.

خودتان را به آن راه نزنید!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان همزمان با رد کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم-CFT دریادداشتی باعنوان خودتان را به آن راه نزنید! نوشت:

دیروز شورای نگهبان در اقدامی هوشمندانه و با استناد به متن قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، لایحه الحاق کشورمان به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم-CFT- را رد کرد و روز تاریخی ۱۳ آبان را که ترامپ با انتخاب آن به عنوان «روز بازگشت تحریم‌ها» در پی انتقام از ملت ایران بود، به عزای آمریکا و متحدان بیرونی و دنباله‌های داخلی آن تبدیل کرد. در این‌باره گفتنی‌هایی هست؛

۱- نزدیک به دو سال است که دولت با زیر پا گذاشتن اصل ۷۷ قانون اساسی و بدون اطلاع مجلس، کشورمان را در مقابل FATF متعهد کرده است! و بیش از ۳۷ بند از ۴۱ بندِ تعهداتی FATF را اجرا می‌کند! و تنها ۴ بند که نیاز به تصویب قانون دارد را- اجباراً- در قالب لایحه به مجلس ارائه کرده است! لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم-CFT- که دیروز از سوی شورای نگهبان به علت مغایرت با قانون اساسی و موازین اسلامی رد شد، یکی از این چهار لایحه است.

گفتنی است که لایحه مقابله با پولشویی در سال ۱۳۸۱ به مجلس رفته و تصویب شده بود ولی دولت کنونی با توجه به تعهدی که بدون رعایت قانون اساسی به گروه اقدام مالی FATF داده است این لایحه را مطابق نظر آنان اصلاح کرده و برای تصویب به مجلس فرستاده بود! بنابراین، اصلاحیه مورد ‌اشاره دیکته‌ای است که دولت به نمایندگی از FATF نوشته و برای تصویب به مجلس داده است!

۲- این لایحه (CFT) زیر تابلوی فریبنده مقابله با تامین مالی تروریسم تدوین شده است ولی نکته مهم آن است که تعریف ما و غرب از تروریسم و گروه‌های تروریستی، متفاوت و حتی متضاد است و مدیران و برنامه‌ریزان گروه اقدام مالی FATF با صراحت و رسما اعلام کرده‌اند که تعریف جمهوری اسلامی ایران از «تروریسم» را نمی‌پذیرند و ایران باید تعریف FATF را ملاک عمل خود قرار بدهد! دولت و مجلس ادعا می‌کنند که درباره مصداق و تعریف تروریسم «حق تحفظ» داده‌ایم! که در این خصوص باید گفت؛

الف- گروه اقدام مالی FATF در آخرین بیانیه خود شروط ۹ گانه‌ای را برای ایران اعلام کرده است و در اولین شرط تاکید می‌کند که جمهوری اسلامی ایران باید تعریف FATF از تروریسم و مصادیق آن را بپذیرد. در این بند آمده است: ایران باید به نحو مناسبی تامین مالی تروریست‌ها را جرم انگاشته و از جمله معافیت گروه‌های تحریم شده را که «در تلاش برای پایان دادن به ‌اشغالگری خارجی، نژادپرستی و استعمار هستند»، حذف نماید. بنابراین، ادعای دولت و نمایندگان موافق این لایحه خلاف واقع است.

ب- ادعا کرده و می‌کنند که «نه در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و نه لیست خزانه‌داری آمریکا نام هیچ یک از سرداران و مسئولان ایرانی وجود ندارد بلکه این قطعنامه‌ها شامل لیست افراد و گروه‌های القاعده، طالبان و داعش! است. این ادعا نیز دروغ محض است چرا که در سایت وزارت خزانه‌داری آمریکا از سازمان صدا و سیما، وزارت اطلاعات، سپاه و وزارت دفاع و در قطعنامه‌های شورای امنیت ملی از فریدون عباسی، محمدرضا نقدی و قاسم سلیمانی به عنوان حامیان تروریسم نام برده شده و براساس قرارداد FATF اموال این افراد باید توقیف و مصادره شود! در بند دوم از شروط ۹ گانه FATF نیز تاکید شده است که؛ منظور از مصادیق تروریست همان قطعنامه‌های سازمان ملل است و از ایران خواسته است اموال و دارایی‌های آنها را شناسایی و بلوکه کند و از انجام تراکنش‌های مالی توسط آنان خودداری ورزد! اکنون باید گفت؛ از برخی نمایندگان مجلس که نقش وکیل‌الدوله را دارند انتظاری نیست به این نکات توجه داشته باشند چرا که اظهارات آنها نشان می‌دهد اساسا از موضوع این لوایح اطلاع چندانی ندارند! ولی از دولت و وزارت خارجه انتظار می‌رود که قبل از اظهار‌نظر‌های خلاف واقع، نیم‌‌نگاهی به سایت‌های رسمی سازمان ملل و FATF بیندازند و سپس اظهار نظر کنند! انتظار زیادی است؟!

ج- با پذیرش این کنوانسیون، ایران باید بودجه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی قدس، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و... را قطع کرده و تمامی حساب‌های بانکی آنها را مسدود کند! و این اقدام که «خودتحریمی» ترجمان دیگر آن است باید تحت نظارت بازرسان کنوانسیون صورت پذیرد تا از انجام آن اطمینان کامل حاصل کنند! چه خوابی برای ما دیده‌اند که برای تصویب این لایحه ذلت‌بار سر و دست می‌شکنند؟!

د- بر اساس ماده ۱۹ کنوانسیون ۱۹۶۹ وین که به قانون اساسی حقوق معاهدات شهرت دارد «حق تحفظ یا شرط- Reservation » در یک معاهده بین‌المللی فقط هنگامی قابل پذیرش است که با موضوع و هدف معاهده ناسازگار نباشد. موضوع کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم، قطع منابع مالی و مراکز پشتیبان گروه‌های تروریستی است. بنابراین وقتی شرط ما آن است که تعریف کنوانسیون درباره تروریسم و مصداق گروه‌های تروریستی را نمی‌پذیریم، این شرط، به‌زعم آنان با موضوع کنوانسیون مغایرت داشته و قابل پذیرش نیست. آیا دولت حقوقدان! و مخصوصا وزارت امور خارجه کشورمان از این ماده در کنوانسیون وین بی‌خبر است؟!

۳- و اما، با وجود خسارت‌های فاجعه‌آمیز لایحه CFT برای کشورمان که فقط به بخشی از آن ‌اشاره شد، اکنون باید دید لایحه مزبور چه دستاوردی دارد که برای تصویب آن اینهمه تلاش می‌کنند؟! در این خصوص فقط به اظهارات آقای ظریف در جلسه علنی مجلس و به هنگام تصویب این لایحه بسنده می‌کنیم. ایشان می‌گویند؛

« نه بنده و نه آقای رئیس‌جمهور نمی‌توانیم تضمین دهیم که با پیوستن به لایحه حمایت مالی از تروریسم مشکلاتمان حل خواهد شد، اما می‌توانیم تضمین بدهیم که با نپیوستن به این لایحه، آمریکا بهانه مهمی را برای افزایش مشکلات ما پیدا خواهد کرد»! یعنی آقای دکتر ظریف تنها خاصیت این کنوانسیون را در گرفتن بهانه از دست آمریکا می‌دانند! و تاکید می‌کنند که این لایحه غیر از آنکه -به زعم ایشان- قرار است بهانه را از دست آمریکا بگیرد، هیچ خاصیت دیگری ندارد! به بیان دیگر از نگاه وزیر محترم امور خارجه کشورمان، ملاک و معیار قانونگذاری در ایران اسلامی باید تامین خواسته‌های آمریکا باشد! با این توضیح که هرگاه آمریکا با موضوع یا پدیده‌ای در ایران اسلامی مخالفت کرد و علیه آن بهانه‌ای ساز کرد، باید مجلس و دولت به صف شوند و قانونی وضع کنند که تامین‌کننده خواسته آمریکا باشد تا بهانه‌ای که تراشیده است را از دستش خارج کند! آیا استدلال جناب ظریف می‌تواند معنا و مفهوم دیگری داشته باشد؟! باید از ایشان پرسید، مگر طی چهل سال گذشته، بهانه‌تراشی‌های آمریکا علیه ایران اسلامی نقطه پایانی داشته است؟! اصلی‌ترین بهانه آمریکا، اسلامی بودن نظام و استقلال آن است. آیا برای گرفتن این بهانه باید به نوکری آمریکا تن بدهیم؟! اگر نتیجه استدلال آقای ظریف، این نیست پس چیست؟!

۴- مدعیان اصلاحات و رسانه‌های تحت مدیریت آنها بلافاصله بعد از اقدام هوشمندانه و شایسته تقدیر شورای نگهبان در رد این لایحه ذلت‌بار، صدا به اعتراض بلند کردند که‌ اشاره به برخی از اعتراضات آنان ضمن آنکه خنده‌دار است، نشان‌دهنده سطح معلومات و بینش آنها در این زمینه نیز هست. بخوانید؛

می‌گویند، آیا شورای نگهبان مخالف مبارزه با تروریسم است؟! که باید گفت مخالف اسارت زن و بچه ملت و از جمله نوامیس شما در دست تروریست‌های وحشی نظیر داعش و منافقین و الاهوازیه و... است. مگر این تروریست‌ها تحت حمایت آشکار کشورهای حاضر در مرکزیت و مدیریت FATF نیستند؟! آیا تنها تابلوی مقابله با تامین مالی تروریسم بدون توجه به محتوای آن می‌تواند اطمینان‌آور باشد؟! مگر استعمار به معنی عمران و آبادانی نیست؟ آیا مخالفت با استعمارگران مخالفت با آبادانی است؟!


بیشتر بخوانید:یادتان باشد وزیر خارجه ما هستید!


ادعا می‌کنند که اقدام شورای نگهبان هدیه به آمریکاست و توضیح نمی‌دهند که اگر این لایحه به زیان آمریکاست چرا برای تصویب آن سر و دست می‌شکنند و یقه چاک می‌دهند؟! آیا خلع سلاح ایران، حذف بودجه سپاه و نیروی قدس و وزارت اطلاعات و وزارت دفاع و رها کردن مردم در چنگال خونریز تروریست‌ها و... آرزوی آمریکا نیست؟! چرا خودتان را به آن راه می‌زنید؟! و یا نمی‌دانید و ادای دانستن در می‌آورید؟!

می‌گویند، چرا شورای نگهبان نظر خود درباره رد لایحه CFT را دقیقا در روز ۱۳ آبان اعلام کرد؟ و توضیح نمی‌دهند که چرا اعلام مخالفت شورای نگهبان با یک لایحه ذلت‌‌بار را که خواسته بارها اعلام شده آمریکاست، در روز مبارزه با استکبار نمی‌پسندند و چرا برخی از آنان به نمایندگی از آمریکا عزا گرفته‌اند؟!

۵- باید از موافقان لایحه یاد شده (CFT) پرسید اگر این لایحه را قابل‌دفاع می‌دانید چرا حاضر نیستید با یکی از منتقدان جدی آن به مناظره بنشینید و از آن با ارائه سند و استدلال دفاع کنید؟!

متن این لایحه و پی‌آمدهای آن به ‌اندازه‌ای فاجعه‌بار است که بسیاری از نمایندگان موافق حاضر نیستند مردم از رای موافقشان به این لایحه با خبر شوند!

۶- و بالاخره باید از هوشمندی شورای نگهبان که بعد از استماع نظر موافقان و مخالفان و تطبیق این لایحه با قانون اساسی و مبانی اسلام به ذلت‌بار بودن آن پی‌برده و با طرح ۲۰ ایراد اساسی و رد این لایحه فاجعه‌ای را که تصویب آن درپی داشت برطرف کرده است صمیمانه قدردانی کرد.

منبع:کیهان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیا
۰۹:۵۷ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
مرگ برامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۰۷:۰۵ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
کاملا حق با شما است اگر دولت خود سرانه یا شاید هم....... عمل نمی کرد آمریکا به این راحتی نمی توانست اقتصاد پیشگان داخلی را اجیر کند فشار تورم را روی شانه مردم زیاد کند
Canada
ناشناس
۰۳:۵۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
از عدم تصویب در 13 آبان گفتيد می تونید بفرمائید چند روز فرصت شورای نگهبان بود و طبق قوانین آیا مجلس باید قبول کند.
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۹:۲۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
پاسخ شورای نگهبان درفرصت قانونی بوده.
Iran (Islamic Republic of)
علی۳۱۳
۰۱:۲۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
حرکت شورای نگهبان در رد این لایحه قابل تقدیر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
کی دلش سوخته. ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
هاشمی
۲۳:۳۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
از شورای محترم نگهبان و همچنین صحبتهای روشنگرانه آقای شریعتمداری تشکر میکنیم و از مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهشمندیم قاطعانه و خداپسندانه نظر نهایی رو اعلام کنه . آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ما خواهان تصویب واجرای قانون شفافیت آرای نمایندگان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
گل گفتی دمت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
مملکت نیاز به افراد شجاع آگاه و بصیری مثل آقای شریعتمداری در بدنه دولت دراد
Iran (Islamic Republic of)
رحمتی
۱۹:۱۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
حرفت حقه جناب دکتر شریعتمداری
Iran (Islamic Republic of)
حانن
۱۸:۴۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
گل گفتی مرد
Iran (Islamic Republic of)
زضا
۱۸:۳۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
واقعابه حال برخی نمایندگان بی بصیرت باید تاسف خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل
Iran (Islamic Republic of)
باقر
۱۷:۵۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ینی هیشکی مخالف نیست!!
پس این نماینده هایی ک ب سی اف تی رای دادن وکیل کی هستن؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
اگر هر کسی کار خلافی داره می کنه باید جلوش ایستاد
کسانی که کار رو بلد هستند و می فهمند باید برخیزند
Iran (Islamic Republic of)
i love iran
۱۷:۰۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
آقایان نمایندگان مجلس چگونه این لایحه رو تایید کردنن؟؟؟؟؟؟؟
واقعا جای تاسف داره برای نمایندگان مجلس....
Iran (Islamic Republic of)
i love iran
۱۷:۰۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
آقایان نمایندگان مجلس چگونه این لایحه رو تایید کردنن؟؟؟؟؟؟؟
واقعا جای تاسف داره برای نمایندگان مجلس....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
جناب شریعتمداری یه کم ازحقوق جانبازان اعصاب وروان هم دفاع کن یطرفه فایده نداره عزیز دل برادر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
چه ربطی داشت؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
آقای شریعتمداری. این لایحه تصویب خواهد شد.چه توسط شورای محترم نگهبان.چه توسط مجمع تشخیص چه مجلس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
امثال شریعتمداری تنها چیزی که براشون مهم نیست منافع ملی می باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
یعنی مسلط کردن دشمن به تمام اطلاعات سیستم بانکی و اقتصادیه کشور منافع ملیه؟؟؟
التماس تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی مظلوم
۱۵:۰۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
حرف حق تلخ است اما باید قبولش کرد.
United States of America
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
حرف حق تلخ است اما باید قبولش کرد.
Germany
ناشناس
۱۴:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
حضرات که پاسخگوی اعمال و رفتارشان نیستند امااین۲۴میلیون باید یک روزی پاسخگوی این انتخابشان باشند
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۷:۱۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
عزیز خودت را با خودت درگیر نکن اون 24 میلیون نفر هم که رای دادند رای دادند تا خودشون و کشورشون سربلند باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
در پاسخ کاربر 17:14 : سربلندی را همه به تمام وجود داریم احساس میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
بله همینطوره
Iran (Islamic Republic of)
آرمان
۱۴:۵۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
درود بر شریعتمداری
-
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
شورای نگهبان ممنون
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی
۱۴:۰۳ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
متشکریم شورای محترم نگهبان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
درود بر آقای شریعتمداری و اعضای شورای نگهبان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
مابرجام واجرانکنیم نه بابااونوقت بهانه دست امریکا میادکه مابایدتااخرین لحظه به اون پایداربمونیم وبهانه های اونها روهم رفع ورجوع کنیم
Iran (Islamic Republic of)
حسام
۱۳:۳۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
عرض ادب واحترام
باسلام یه دست مریزاد باید به شورای نگهبان گفت
که کارشون بسیار قابل تقدیر بود.احسنت.با بینش بالاو دقیق لایجه ذلتبار رو مورد بررسی قرار دادین.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست .خداوند به ملت ما بصیرت عنایت فرماید تا دوست ودشمنش را بهتر بشناسد
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۳:۳۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ممنون از شورای نگهبان
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۳:۰۰ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
خداسایه نیروهای انقلابی مثل شماوامثال شماهاروازسراین مملکت کم نکنه
-
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
حالا کسانی که به هر طریق با دادن باج به بیگانگان به کشور خیانت میکنند چرا محاکمه نمیشوند ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
خدایا خودت این انقلاب را تا انقلاب حضرت مهدی (عج) از شر خائنین حفظ کن. ما هرچه ضربه می خوریم اکثرش از خائن های داخلیه
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۲:۴۹ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
روح امام راحل قرین رحمت که با آینده نگری خود و ایجاد شورای نگهبان ، جلوی سوء استفاده دشمنان داخلی و خارجی نظام را گرفت
Iran (Islamic Republic of)
Rezadj
۱۲:۴۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
رحمت خدابرشورای نگهبان وشریعتمداری
Iran (Islamic Republic of)
فدک
۱۲:۲۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
شریعتمداری رو خدا حفظش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
باید کم کم کارهایی بکنیم که بندهایی از برجام را اجرا نکنیم تا اروپا بخودش بجنبد و امریکا هم ببیند که از کارش نتیجه عکس میگیرد.

بهتر است همین امروز صحبتهای تندی در رابطه با اجرای برجام بکنیم تا قیمت نفت بالا برود و ترامپ در انتخابات زیادی حال نکند و پمپیو هم دیگر از اینکه ایران در برجام میماند مطمئن نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
کدوم برجام؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۲:۱۴ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
خدا خیرت بده آقای شریعتمداری انشاءالله نام شما در لیست وفاداران واقعی انقلاب اسلامی ثبت خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
ای خدا تا کی این کشور باید خیانت تحمل کند.
Iran (Islamic Republic of)
جانباز
۱۱:۴۷ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
احسنت به آقای شریعتمداری.منتظرپاسخگویی حضرات هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
درود بر شرفت ای ایرانی باغیرت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
درود برشرفت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۴۸ ۱۴ آبان ۱۳۹۷
اعضای شورای نگهبان خداوند حافظ شما باد که حافظ راه خمینی کبیر هستید اگر امام راحل مجلس و اعضای شما را برای ما به ارث نمیگذاشت تا بحال معلوم نبود که چندین باره ثروتهای رو زمینی و زیر زمینی ما چند دستی به بیگانگان بخاطر لبخندهای مرموزشان هدیه میشد درست در روز تحقیر تاریخی آمریکا این شیطان بزرگ مجدداً با رد اینCFT و FATF ضربه مهلک تاریخی دیگری به آمریکا و متحدینش و دنباله های داخلی آنان که نان مملکت اسلامی را میخورند اما برای آمریکا و متحدانش سینه میزنند
آخرین اخبار