دولت‌های ما یک به یک به درآمدهای نفتی معتاد شده اند

استاندار اصفهان گفت:دولت‌های ما یک به یک به درآمدهای نفتی معتاد شده و این اعتیاد، تمامی شاخص‌های اقتصادی حاکم بر کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان دیروز در همایش واگذاری پروژه‌های نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی اظهار کرد: برای تشکیل چنین جلسه‌ای لحظه شماری می‌کردم و با وجود این‌که معتقدم چند ماهی برای انجام چنین کاری دیر شده اما باز هم تا پایان سال فرصت وجود دارد و باید با جدیتی خاص، این کار بزرگ را در اصفهان به ثمر رساند.

وی همچنین افزود: تقارن این جلسه با 13 آبان، تقارنی مثبت است چون باید با این واقعیت کنار آمد که درآمدهای نفتی، درآمدهای قابل اتکایی نبوده و وابستگی ایجاد شده به نفت که از سال 53 اوج گرفت، اتفاقی شوم برای اقتصاد ایران بوده است.

استاندار اصفهان متذکر شد: دولت‌های ما یک به یک به درآمدهای نفتی معتاد شده و این اعتیاد، تمامی شاخص‌های اقتصادی حاکم بر کشور را تحت تأثیر خود قرار داده است.

مهرعلیزاده با اشاره این‌که وقت ترک این اعتیاد رسیده است، یادآور شد: راه حل دوری از درآمدهای نفتی و کنار گذاشتن آن، اتکا به توان داخلی، استفاده از خلاقیت جوانان، میدان دادن به بخش خصوصی و نگاه به ظرفیت‌های داخلی است.

وی مردم ایران را مردمی سخت کوش، خلاق و هوشمند دانست و گفت: وجود این ظرفیت‌ها به تنهایی کافی نیست و باید شرایط برای حضور مردم در عرصه اقتصاد نیز فراهم شود.

استاندار اصفهان تأکید کرد: به بی‌اثر بودن تحریم‌ها اعتقاد داریم اما این تحریم‌ها بر زندگی مردم بی اثر نیست و با هدف فشار بر مردم نیز طراحی شده است؛ دشمن در پی این است که بر ذهن مردم اثر بگذارد.

وی به تاریخچه 13 آبان نیز اشاره داشت و بیان کرد: در 13 آبان سال 1342، ایادی آمریکا به منظور حذف افکار امام(ره) ایشان را به ترکیه تبعید کردند اما نتیجه معکوسی گرفتند و در سال 1357 نیز با به گلوله بستن دانش‌آموزان و دانشجویان، ذات اصلی خود را نشان دادند و در قضیه تحریم‌ها هم اگرچه شعار فشار بر نظام سر می‌دهند اما فشار بر مردم، هدف آن‌هاست.

مهرعلیزاده همچنین اعلام داشت: مسأله‌ای که در تحریم‌ها باید از آن درس گرفت، لزوم افزایش تاب‌آوری اقتصادی و بستن راه‌های حمله دشمن است.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت جوانان، مسأله‌ای است که باید بیش از پیش بر آن تأکید شود و با جلب مشارکت آن‌ها، ایده‌های نابشان را باید به اجرا در آورد.

استاندار اصفهان در پایان اجرای تبصره 19 قانون بودجه را فرصتی برای جلب مشارکت جوانان دانست و ادامه داد: در پروژه‌های ارائه شده، مشوق‌ها و تسهیلات متعددی برای جلب مشارکت بخش خصوصی دیده شده است و تلاش شده که نظر جوانان نیز در تکمیل این پروژه‌ها دخیل شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش واگذاری طرحهای نیمه تمام دولتی به بخش خصوصی

برچسب ها: استانداری ، قیمت نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار