اجرای بیش از ۱۱۰ برنامه در دهه وقف

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان از اجرای بیش از ۱۱۰ برنامه در دهه وقف خبر داد.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبندرعباس،گفت: در دهه وقف ۱۱۰ برنامه در استان اجرا می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه دستاورد‌های اوقاف، ویزیت رایگان، محفل انس با قرآن، برگزاری همایش یاوران وقف و همایش وقف و رسانه، تجلیل از خادمان مساجد و حسینه‌ها و بقاع متبرکه، دیدار با خانواده شهدا و سرکشی از سالمندان، عطر افشانی گلزار شهدا و برگزاری نشست‌های تخصصی وقف و نشست با اصناف با هئف جلب مشارکت در وقف را از مهمترین برنامه‌های هفته وقف در هرمزگان عنوان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود: در دهه وقف بیش از ۳۳ مبلغ از استان و خارج استان به شهرستان‌ها با هدف ترویج فرهنگ وقف اعزام می‌شوند.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی گفت: ازابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ موقوفه دراستان ثبت شده است.
وی افزود: ۷۰ درصد موقوفه‌های استان انتفاعی و مابقی منفعتی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: برای برطرف کردن مشکل‌های جامعه باید تعداد و درصد موقوفه‌های منفعتی استان بیشتر شود که این امر نیازمند فرهنگ سازی است.

وی افزود: موقوفه‌های منفعتی بیشتر شامل مغازه، مزرعه، خانه و زمین دارای درآمد است که از محل آن می‌توان اقدام‌های اجتماعی و فرهنگی مطابق با نیت واقف انجام داد و موقوفه‌های انتفاعی شامل مسجد، حسینیه و تکایا می‌شود که به طور عمومی درآمدزا نیستند.

پانزدهم تا ۲۴ آبان ماه دهه وقف نامگذاری شده است.
انتهای پیام/ر


فردا آغاز دهه وقف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.