مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از آغاز عملیات کشت پاییزه در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛مطرودی مدیر جهاد کشاورزی خرمشهربا اشاره به آغاز عملیات کشت پاییزه در این شهرستان گفت: عملیات کشت گندم، جو و کلزا در زمین‌های کشاورزی غرب کارون و شلمچه آغاز شد.

وی افزود: طرح محوری درقالب هفت هزار هکتار گندم و یکهزار هکتار جو، ۷۰۰ هکتار کلزا در اراضی غرب کارون و حفارشرقی در حال اجراست.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر بذر گندم استفاده شده برای کشت در این منطقه را از نوع چمران ۲، مهرگان و سیروان عنوان کرده و به کشاورزان توصیه کرد برای کشت گندم از بذر چمران ۲، مهرگان و سیروان استفاده کنند.

مطرودی گفت: سال زراعی گذشته ۱۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد و امسال با توجه به آموزش‌های ترویجی کشاورزان و به کارگیری مهندسان ناظر، ارتقاء عملکرد کشت پیش بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: به منظور حرکت در راستای کاهش واردات دانه‌های روغنی و رعایت تناوب زراعی ۷۰۰ هکتار از مزارع شهرستان خرمشهر به کشت کلزا اختصاص یافت و تاکنون ۳۵۰ هکتار در غرب کارون و حفارشرقی به زیر کشت این دانه روغنی رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خرید تضمینی دانه روغنی کلزا از کشاورزان را ۳۰ هزار و ۳۵۰ ریال عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی غرب کارون به زیر کشت کلزا رفت که با توجه به شرایط خشکسالی فقط ۳۰۰ تن از سطح ۲۵۰ هکتار برداشت شد و محصول ۱۵۰ هکتار خسارت دید.

مطرودی افزود: امسال برای نخستین بار ۱۰۰ هکتار از چغندرقند و ۱۸ هکتار کینوا در خرمشهر کشت شد.

شهرستان خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت دارد.

انتهای پیام/ د

آغاز عملیات کشت پاییزه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.