در گفتگوی 18:30 مطرح شد؛

ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم/ رشد صادرات نیازمند جذب 300 میلیارد دلار سرمایه

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: چاره ای جز توسعه صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم نداریم.

ضرورت توسعه صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم/ رشد صادرات نیازمند جذب 300 میلیارد دلار سرمایهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کمالی اردکانی مدیرکل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه و تجارت در گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص وضعیت صادرات کشور گفت: بر اساس اطلاعات ارائه شده گمرک کشور در هفت ماهه نخست امسال 27.2  میلیارد دلار صادرات به ثبت رسیده است.

کمالی اردکانی افزود: از این مقدار 11 میلیارد دلار را محصولات پتروشیمی، 2میلیارد دلار را محصولات کشاورزی و باغی و حدود 10 میلیارد دلار  را تولیدات صنعتی تشکیل می دهد.

وی تصریح کرد :امسال در 38 قلم کالا رشد صادرات داشته ایم و در برخی از کالاها مانند برق و الکترونیک از 2 تا 30 درصد کاهش صادرات رخ داده است.

کمالی اردکانی افزود: در مجموع صادرات غیرنفتی در 7 ماهه نخست امسال نسبت به سال 13 درصد رشد داشته است.

مدیرکل توسعه صادرات محصولات صنعتی و معدنی سازمان توسعه و تجارت با بیان اینکه 90درصد صادرات کالا در 20 کشور خلاصه می شود گفت: سرمایه گذاری های گذشته در بخش صادرات امروزه به بار نشسته است.

وی اظهار داشت: سهم صادرات غیر نفتی کشور از تولید ناخالص ملی نزدیک به 8 درصد است و برای رشد صادرات نیاز به جذب 300 میلیارد دلار سرمایه است.

این مقام مسئول با بیان اینکه صادرات نیازمند سرمایه گذاری است افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده سال آینده باید 15 تا 20 درصد افزایش صادرات داشته باشیم.

بر اساس این گزارش ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: چاره ای جز توسعه صادرات غیر نفتی در شرایط تحریم نداریم.

ملکی افزود: با توجه به محدودیت های که وجود دارد رشد 13 درصدی صادرات کالاهای صنعتی در 7 ماهه امسال امیدوار کننده است.

وی اظهار داشت: مجلسی ها از هرگونه طرح و لایحه ای برای توسعه صادرات استقبال می کنند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس برند سازی را نیازمند تقویت زیرساخت ها و تبلیغات از طریق رسانه ها دانست و گفت: مجلس می تواند از بعد قانونگذاری و نظارت برای تقویت بازار صادرات همکاری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار