ثبت ۴۲۹ طرح صنایع دستی خراسان شمالی در سامانه کارا

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۴۲۹ طرح صنایع دستی در رشته‌های گلیم بافی، چادرشب بافی، چرم، بافتنی‌های سنتی در سامانه کارا در استان ثبت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛  علی عابدی معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: ۴۲۹ طرح صنایع دستی در رشته‌های گلیم بافی ، چادرشب بافی ، چرم ، بافتنی‌های سنتی و . . . در سامانه کارا در استان ثبت شده و به ۲۱۱ طرح به میزان ۳۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

وی با بیان این که امسال شش مرکز آموزشی سیار صنایع دستی در استان راه اندازی شد ، افزود: در این مدت  ۱۶۳ نفر در دوره‌های صنایع دستی آموزش دیدند و گواهینامه دریافت کردند.

عابدی با اشاره به اینکه ۵۱ رشته صنایع دستی در استان فعال است ، گفت: هزار و ۲۵۰ کارگاه و ۴۶ فروشگاه صنایع دستی نیز در زمینه تولید و عرضه فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه صنایع دستی به دلیل اشتغالزایی ، توجیه اقتصادی دارد و یکی از راهکار‌های مبارزه با بیکاری در مناطق مختلف استان است ، افزود: ارزش افزوده بالا ، حفظ فرهنگ و اصالت بومی ، انتقال هنر بومی و محلی ، پیوند نسل‌ها و . .  از دیگر خصوصیات این هنر دستی است.

وی ااظهار کرد: صنایع دستی به دلیل مشارکت دادن زنان در تولید و متنوع کردن منابع درآمد خانوار، می‌تواند تاثیرات بلندمدت بر توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه داشته باشد.

انتهای پیام / ب

ارائه تسهیلات به طرح‌های صنایع دستی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.