راز جزیره‌ای که بیشترین ساکنان بالای ۱۰۰ سال را دارد! +تصاویر

شاید برایتان جالب باشد که برایتان از راز جزیره‌ای با بیشترین ساکنان بالای صد سال پرده برداریم.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جزیره اوکیناوا جزو مجموعه جزایر گرمسیری ژاپن است که دارای بیشترین ساکنان بالای 100 سال است. بنا بر اعلام یورونیوز راز این موضوع در سبک زندگی متاثر از آرامش، عادات سالم زندگی و همچنین  پرداختن مردم آن هنر رزمی کاراته است. بد نیست بدانید که این ورزش صده نوزدهم درشهر ناوای اوکیناوا متولد شد و نام آن متشکل از کارا به معنای(تهی) و ته به معنای (دست) بوده که کنار هم مفهوم تهیدست را می رساند زیرا فلسفه آن مبارزه با دستان خالی است.

راز جزیره‌ای که بیشترین ساکنان بالای ۱۰۰ سال را دارد! +فیلم

علاقمندان به کاراته اولین بار از سال ۲۰۲۰ برای بازی‌های المپیک توکیو که جزئی از مسابقات المپیک خواهد بود، از سراسر دنیا برای یادگیری این ورزش به شهر «ناها» می‌آیند. به گفته یوشیمیتسو ماتسوزاکی، عضو هیات مدیره فدراسیون مردم با این ورزش رزمی روح و جان خود را تقویت می کنند که از این طریق می توان ذهن را کنترل کرد.


بیشتر بخوانید:ناگفته‌های پیرترین زن جهان +تصاویر


راز جزیره‌ای که بیشترین ساکنان بالای ۱۰۰ سال را دارد! +فیلم

جالب است بدانید در مجموعه جزایر گرمسیری ژاپن "اوکیناوا" ۴۳۰ باشگاه کوچک ورزشی به منظور آموزش و این هنر رزمی وجود دارد که حتی افراد مبتدی هم امکان یادگیری مبانی اولیه آن را در عرض چند ساعت دارند.گفتنی است طبق تحقیقات گرک ویلکوکس پژوهشگر آمریکایی در ساکنان این جزیره به طور هفتگی  سه وعده ماهی مصرف و از غلات مقوی چون ذرت، سویا، جو و همچنین سبزیجات بسیار استفاده می کنند. هرچند که در لیست جادویی غذای آنها گیاهان دریایی و پنیر توفوی ژاپنی را نباید از قلم انداخت.

راز جزیره‌ای که بیشترین ساکنان بالای ۱۰۰ سال را دارد! +فیلم

یوشیمیتسو ماتسوزاکی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سارا سالاری
۱۲:۳۸ ۱۵ آبان ۱۳۹۷
یک موضوع جالب در مورد ژاپن خواندم.ایا می دانستی از قبل اسلام قومی ایرانی به نام آینو به ژاپنی ( アイヌ) در ژاپن زندگی می کنند. این قوم بومی جزیرهٔ بزرگ هوکایدو در شمال ژاپن، جزایر کوریل، ساخالین و شبه جزیره کامچاتکا هستند. قیافه ظاهزی آنها شبیه ایرانی هاست به احتمال زیاد امروزه بیش از ۱۵۰ هزار آینو باقی مانده‌است.
آخرین اخبار