سپید پوش شدن کوهستان‌های گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: بارش برف همه کوهستان‌های استان را سپیدپوش کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛‎ محمد دادرس مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: بارش برف که از نخستین ساعات صبح امروز آغاز شده است کوهستان‌های گیری، لشکان، اره چاک، کشایه، پرندان، وِلنی، لسبو، پرویز خانی، زبران، صلوات کوه بخش رحیم آباد رودسر را سپید پوش کرد.

وی با اشاره به اینکه برف همچنان در حال بارش است افزود: در فومن هم در کوهستان‌های ماسوله بیش از ۱۵ سانتی متر برف باریده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: بارش برف در کوهستان‌های شاه معلم، کله قندی و کوله بار این منطقه از دیشب آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

محمد دادرس با بیان اینکه در رودبار در کوهستان‌های اربنا و درفک حدود ۱۰ سانتی متر برف باریده است افزود: بارش برف در این مناطق از بامداد امروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش برف در کوهستان‌های تالش هم همچنان ادامه دارد گفت: سامانه هوای سرد و بارشی تا روز پنج شنبه در آسمان استان مستقر خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها وجود دارد و رانندگان و گردشگران از تردد غیر ضروری در محور‌های کوهستانی گیلان  پرهیز کنند و در کنار رودخانه‌ها اسکان نکنند.

محمد دادرس با بیان اینکه دمای فعلی رشت ۱۳ درجه سانتی گراد است افزود: دریای خزر تا روز پنجشنبه مواج و طوفانی است و برای فعالیت‌های دریایی و صیادی نامناسب است.

وی همچنین به فعالان بخش‌های مختلف کشاورزی، باغداران، مرغداران و پرورش دهندگان ماهی توصیه کرد تمهیدات لازم را برای جلوگیری از خسارت بارش باران و سرمای هوا بیاندیشند.

 

انتهای پیام/م.ع

بارش برف در کوهستان‌های گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.