ایجاد ارزش افزوده بالا توسط ۲۲۴ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی

۲۲۴ واحد صنایع تبدیلی موجب افزایش ارزش محصولات تولیدی استان مرکزی می‌شوند.

ایجاد ارزش افزوده بالا توسط ۲۲۴ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزیصفری مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  ۲۲۴ گفت: ۲۲۴ واحد فعال صنایع تبدیلی در استان مرکزی وجود دارد که برای ۴ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

صفری افزود: صنایع تبدیلی بخش کشاورزی مجموعه فعالیت‌های صنعتی است که با فرآوری محصولات کشاورزی از طریق تغییرات فیزیکی شیمیایی ذخیره سازی بسته بندی و توزیع به تبدیل و نگهداری آن‌ها کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌های صنایع تبدیلی ایجاد ارزش افزوده بالا افزایش صادرات غیرنفتی کاهش ضایعات و توسعه اشتغال پایدار است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: یکی از کارخانه‌های موفق فرآوری کارخانه صنایع تبدیلی انار در ساوه است که با توجه به اینکه ایران یکی از قطب‌های تولید انار در جهان است این کارخانه می‌تواند یکی از بزرگترین واحد‌های فرآوری انار در دنیا باشد.

اروپائیان مشتریان کنستانتره انار ساوه

جوادی مدیر کارخانه فراوری انار ساوه هم گفت: این کارخانه روزانه ظرفیت فرآوری ۳۵۰ تن انار را دارد و از هر ۱۲ کیلو انار یک کیلو کنسانتره انار تولید می‌شود و تمامی تولیدات این کارخانه به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود.

شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساوه هم گفت: سالیانه در ساوه بیش از ۱۵۰ هزار تن انار برداشت می‌شود که از این میزان بیش از ۵۰ هزار تن به فراوری می‌رسد.

محصولات ساوه مواد اولیه بیش از ۷۰ واحد صنایع تبدیلی در کشور

شریفی افزود: ۳ واحد صنایع تبدیلی در شهرستان ساوه وجود دارد و بیش از ۷۰ واحد فرآوری آبگیری و تولید کنسانتره در کشور از محصولات ساوه استفاده می‌نمایند.

انتهای پیام/ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.