طالقانی: دلیلی برای برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال وجود ندارد/ مدیران بازنشسته فوتبالی استعفا نمی‌دهند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: مجمع فدراسیون طبق اساسنامه مصوب دولت به رئیس و اعضای رئیسه رای داده است و دلیلی برای برگزاری مجدد آن وجود ندارد.

عبدالکاظم طالقانی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره اظهارات محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان مبنی بر اینکه «درباره موضوع بازنشستگی مجمع فدراسیون فوتبال باید تکلیف آینده این رشته را مشخص کند» اظهار داشت: طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال انتخابات مربوط به ریاست و هیئت رئیسه این فدراسیون در چارچوب قانون انجام شده و در بند یک این اساسنامه قید شده که فدراسیون فوتبال ایران نهادی خصوصی و مردمی است و فدراسیون هیچ جایگاه دولتی ندارد که تابع قانون بازنشستگی باشد.

اگر وزارت ورزش می گوید فدراسیون فوتبال دولتی است پاسخ نامه دبیر کل فیفا را بدهد

او افزود: اگر وزارت ورزش به این موضوع اعتقاد دارد که فدراسیون فوتبال دولتی است باید پاسخ نامه  فاطیما سامورا (دبیر کل فیفا) که برای فدراسیون و وزارت خانه ارسال کرده بدهد و بگوید برخلاف اساسنامه مصوب دولت در سال 86 فدراسیون فوتبال دولتی است. اگر چنین شرایطی اعمال شود و بخواهند مهدی تاج را کنار بگذارند فوتبال ایران تعلیق می شود. چه دلیلی دارد مجمعی که رئیس و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون را طبق قانون برای چهار سال انتخاب کرده است بار دیگر تشکیل شود؟ معاون وزیر ورزش طبق چه استدلالی این حرف را می زند؟

در فدراسیون خصوصی فعالیت می کنیم و از سمت خود استعفا نمی دهیم

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره بحثی که نسبت به استعفای تمام بازنشستگان فدراسیون فوتبال در صورت استعفای مهدی تاج مطرح شده است، گفت: برخی از مدیران فدراسیون و حتی خودم بازنشسته هستیم اما کار خصوصی انجام می دهیم. به هیچ وجه نه تنها مهدی تاج بلکه هیچ یک از اعضای فدراسیون از سمت خود به دلیل بازنشستگی استعفا نمی دهند چراکه به این موضوع اعتقاد داریم. در اساسنامه فدراسیون فوتبال به صراحت قید شده که این فدراسیون خصوصی است و فیفا هم همین را می گوید. طبق نظر فیفا این بخش خصوصی باید مستقل باشد و دلیلی هم ندارد از کاری که طبق قانون انجام می دهیم استعفا دهیم. اگر دوستان اعتقاد دارند مسئولان فدراسیون فوتبال کار غیرقانونی انجام داده و تخلف می کنند با ما برخورد کنند.

مدیران بازنشسته فدراسیون فوتبال با فعالیت در این فدراسیون کار غیرقانونی انجام نمی دهند

او افزود: طبق اساسنامه ای که سال 86 از سوی دولت تصویب شده است اعضای فدراسیون فوتبال و روسای بازنشسته هیئت های استانی با فعالیت در این فدراسیون هیچگونه تخلفی انجام نمی دهند چراکه بخش خصوصی هستیم.

وظیفه دولت است که برای انجام امور مربوط به تیم های ملی به فدراسیون کمک مالی کند

طالقانی درباره اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی مدیران بازنشسته هر نهادی که به اشکال مختلف از کمک های دولتی استفاده می کند باید از سمت خود کنار بروند، گفت: آیا غیر از اینست که دولت برای هدایت و انجام امور مربوط به تیم های ملی باید به فدراسیون کمک مالی کند؟ با جیب خالی می توان تیم های ملی را اداره کرد؟ هر دولتی درباره امور اجتماعی، فرهنگسازی و گذراندن اوقات فراغت به سازمان های خصوصی کمک می کند تا این سازمان ها بتوانند فعالیت هایشان را پیگیری کنند. فدراسیون فوتبال هم یک سازمان خصوصی است و مدیران بازنشسته فدراسیون کمک های مالی دولت را برای تیم های ملی جمهوری اسلامی ایران هزینه می کنند. دولت موظف است به بخش خصوصی کمک کند و اگر هم اکنون بودجه ای از سوی دولت در اختیار فدراسیون قرار می گیرد در راستای ایفای وظایف دولت است تا با این اقدام امور مربوط به تیم ملی بچرخد. 

اگر یک ریال از کمک های مالی دولت به جیب مدیران فدراسیون رفته است دوستان آن را اعلام کنند

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان تصریح کرد: اگر به فدراسیون کمک مالی نشودT با این هزینه های سرسام آور و در شرایطی که از اصلی ترین محل درآمدزایی خود محروم هستیم می توانیم کارهای تیم های ملی را انجام بدهیم؟  از جیب مردم به تیم ملی که متعلق به همین مردم است کمک می شود اما اگر یک ریال از این کمک های دولتی به جیب مدیران آن رفته است دوستان اعلام کنند.


بیشتر بخوانید:

فدراسیون فوتبال مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می شود/ قانون بازنشستگی دخالت در انتخابات فدراسیون محسوب نمی‎شود 

داورزنی: وضعیت ریاست فدراسیون فوتبال را مجمع مشخص می‌کند/ اساسنامه این فدراسیون تکلیف را روشن کرده است

دعوای قانونمند وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال/ مازیارناظمی برگ برنده رو کرد!


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار