مبارزه با بیماری تب برفکی در مازندران

۲۵ هزار و ۱۵۵ راس دام سنگین مازندران علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

مبارزه با بیماری تب برفکی در مازندرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران با اشاره به خطرات ناشی از حمل و نقل غیر مجاز دام زنده بدون داشتن گواهی بهداشتی حمل، از دامداران، چوبداران، واسطه‌ها و فعالان در این حوزه درخواست کرد بمنظور جلوگیری از خطر اشاعه بیماری تب برفکی در استان، برای جابجایی دام ها، ضمن مراجعه به دامپزشکی نسبت به اخذ گواهی بهداشتی حمل اقدام کنند.

وی تعداد دام‌های سنگین استان را بر علیه بیماری تب برفکی در اجرای مرحله دوم واکسیناسیون ۲۵ هزار و ۱۵۵ راس اعلام کرد و افزود: در صورت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی و قرنطینه‌ای در واحد‌های دامداری و یا حمل و نقل غیر مجاز دام، شیوع بیماری تب برفکی سبب بروز تلفات در جمعیت دام‌های جوان بویژه بره و بزغاله‌ها می‌شود و  ضرر و زیان اقتصادی فراوانی را به صنعت دامپروری و دامداران استان نظیر کاهش تولید شیر وگوشت تحمیل می‌کند.

رضوانی گفت: به جهت اینکه در دام‌های سنگین نوع واکسن  وارداتی است، دامداران باید قیمت هر دوز واکسن که برای هر راس دام حدود ۵۶۰۰ تومان است را پرداخت کنند.

وی افزود: هزینه ایاب و ذهاب و حق الزحمه اکیپ‌های واکسیناسیون توسط دامپزشکی استان پرداخت و این مبالغ برای دامداران رایگان است.

مدیر کل دامپزشکی مازندران از همه دامداران، تولیدکنندگان و فعالان در حوزه دام درخواست کرده ضمن همکاری لازم با ماموران دامپزشکی در صورت مشاهده علائم این بیماری نظیر آبریزش دهان، وجود تاول و زخم در دهان، کاهش اشتها  و لنگش دام‌ها موضوع را سریعاً، به ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع دهند.

انتهای پیام/ م

واکسیناسیون ۲۵ هزار و ۱۵۵ راس دام سنگین در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار