مدیرعامل پتروشیمی تبریز ؛

اتصال پتروشیمی تبریز به خط ۲۰۰۰ کیلومتری اتیلن غرب

مدیرعامل پتروشیمی تبریز گفت: اردیبهشت سال آینده پتروشیمی تبریز به خط ۲ هزار کیلومتر اتیلن غرب متصل خواهد شد که پایه اولیه ۵۰ درصد توسعه از طریق همین خط رقم خورده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ درفشی مدیرعامل پتروشیمی تبریز در مراسم دریافت اولین گواهینامه MFCA از سازمان ملی بهره‌وری کشور توسط شرکت پتروشیمی تبریز گفت: پتروشیمی تبریز از نظر سایز حجم تولیداتی یک پتروشیمی متوسطی بوده، ولی به لحاظ تنوع تولیدات جزو پتروشیمی‌های پیشرفته است که انواع طیف پلیمر‌ها را تولید می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت پتروشیمی تبریز ۸۸۰ هزار تن بوده که از آن میان ۴۴۰ هزار تن به خارج و داخل کشور تزریق می‌شود، افزود: سهم صادرات تا ۶۰ درصد افزایش یافته و امروز نیز همین آمار حفظ شده است.

درفشی گفت: ۳۵ کشور دنیا از محصولات پتروشیمی تبریز استفاده می‌کنند که البته مشتریان ثابت قدم و پایدار وجود دارد به طوریکه ۸۰ درصد از طیف مشتریان اروپایی پایدار بوده و همواره از محصولات ما خریداری می‌کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته استراتژی توسعه به یک میلیون ۳۰۰ هزار تن رسیده بود که طبق برنامه‌ریزی در پنج سال به یک میلیون ۵۰۰ هزار تن خواهد رسید که برای این منظور توسعه واحد‌های بزرگ و کوچک در برنامه قرار دارد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با بیان اینکه مسیر توسعه تعریف شده و قرارداد‌ها منعقد شده است، تصریح کرد: با همت کارکنان پتروشیمی تبریز واحد‌های جدید را ایجاد و توسعه خواهیم بخشید.

درفشی خاطرنشان کرد: اردیبهشت سال آینده پتروشیمی تبریز به خط ۲ هزار کیلومتر اتیلن غرب متصل خواهد شد که پایه اولیه ۵۰ درصد توسعه از طریق همین خط رقم خورده است.

وی بیان کرد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی مستقیم در طیف‌های مختلف پتروشیمی کار می‌کنند که البته بیش از ۱۵۰ هزار نفر را به صورت غیرمستقیم فعالیت دارند.

درفشی ادامه داد: پتروشیمی تبریز در بحث ترانسفر ۱۲۰۰ تن محصول را بارگیری کرده و بخشی از محصولات از محصولات نیز از طریق تانکر ترانسفر می‌شود.

وی تصریح کرد: روزانه ۲۰۰ تا ۲۵۰ تانکر وارد مجتمع پتروشیمی شده و بارگیری می‌کنند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز با اشاره به اینکه پتروشیمی تبریز از سال ۷۶ سیستم‌های مدیریت بهره‌وری را آغاز کرده و کار خود را در بحث اجتماعی انجام می‌دهد، گفت: تبریز دومین شرکت در بحث مدیریت کشور و پرچمدار موضوع شده که برای این منظور تلاش‌های زیادی انجام داده شده است و امروزه این شرکت سیستم‌های خود را توسعه داده است.

 

انتهای پیام/ش

صادرات محصولات پتروشیمی تبریز به ۳۵ کشور دنیا

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.