«بندر چابهار» از تحریم های آمریکا علیه ایران استثنا شد

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، پروژه توسعه بندر چابهار ایران را از تحریم ها معاف کرده است.

«بندر چابهار» از تحریم های آمریکا علیه ایران استثنا شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن، پروژه توسعه بندر چابهار ایران را از تحریم ها معاف کرده است.

این معافیت که به دستور «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا صورت گرفته، همچنین شامل ساخت خطوط ریلی از چابهار ایران به افغانستان و واردات فراورده های نفتی و مواد غذایی از ایران است.

گفتنی است که دوشنبه هفته جاری الیس ویلز، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی به کابل سفر کرد و با اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مورد تاثیرات تحریم های آمریکا بر بندر چابهار ایران گفتگو کرد.

موافقتنامه راهبردی تأسیس بندر بین‌المللی چابهار در جوزا/ خردادماه 1395 و پس از اجرای برجام به امضای سران ایران، هند و افغانستان رسیده بود.

صدور معافیت برای پروژه توسعه این بندر در شرایطی است که آمریکا پیش از این، هشت کشور خریدار نفت ایران از جمله هند را نیز از تحریم ها معاف کرده بود.

چین، ژاپن، کره جنوبی، تایوان، یونان، ایتالیا و ترکیه هم به عنوان دیگر کشورهای معاف شده از تحریم ها همچنان به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.