برگزاری نمایشگاه نقاشی‌خط در خانه تاریخی مشیر الملک اصفهان

خانه تاریخی مشیر الملک اصفهان به عنوان موزه هنرهای اسلامی این روزها میزبان نمایشگاه نقاشی‌خط با موضوع اربعین حسینی است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نمایشگاه نقاشی خط حمیدرضا قمی نژاد، در خانه تاریخی مشیر الملک به عنوان موزه هنرهای اسلامی با موضوع اربعین حسینی و با هدف احیا فرهنگ شیعه آغاز به کار کرده است.

یکی از اساتید صاحب نام هنر خوشنویسی در حاشیه برپایی این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اصفهان مردم در راستای اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی می‌کوشند و این موضوع قابل ستایش است.

علی فرزانه بیان کرد: خانه تاریخی مشیر الملک با هدف حفظ و احیای فرهنگ شیعی در اختیار مردم قرار گرفته است و امروز به عنوان گنجینه میراث اسلامی مطرح می‌شود، برگزاری چنین رویدادهایی در این مکان ارزش فراوانی دارد و هنر به معنای واقعی باید توسط این مکان معرفی گردد.

مدیر موزه هنرهای اسلامی نیز در جریان برپایی این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: روح اسلام با هنر در هم آمیخته است و بیگانگی میان این دو موضوع وجود ندارد و روایات مختلفی در دین مبین اسلام بر این موضوع تأکید دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد فقیه امامی افزود: هنرمندان باید از طریق هنر خود امرار معاش کنند و ما نیز امیدواریم که اقتصاد و هنر بار دیگر با یکدیگر پیوند برقرار کنند.

گفتنی است، این‌ نمایشگاه شامل 25 اثر به سبک ‌نقاشی‌خط با تکنیک رنگ ‌و روغن و ورق طلا با موضوع عاشورایی تحت عنوان ‌سفرنامه باران در خانه تاریخی مشیرالملک واقع در خیابان هاتف خیابان مشیر(یخچال) برپا شد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه نقاشی‌خط در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.