برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش نظامی ناتو در لهستان

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه بزرگ‌ترین رزمایش نظامی خود موسوم به «آناکوندا-۲۰۱۸» را با مشارکت نیرو‌های ارتش ۱۰ کشور عضو آغاز می‌کند.

برگزاری بزرگ‌ترین رزمایش نظامی ناتو در لهستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز چهارشنبه بزرگ‌ترین رزمایش نظامی خود موسوم به آناکوندا-۲۰۱۸ را با مشارکت نیرو‌های ارتش ۱۰ کشور عضو آغاز می‌کند.

هدف از این رزمایش ادغام ساختار فرماندهی ملی و نیرو‌های ارتش کشور‌های عضو است تا آن‌ها بتوانند در شرایط بروز تهدیدات متعارف و دوگانه (آبی -خاکی) عملیات راهبردی تدافعی خود را انجام دهند.

در این رزمایش حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نیرو در خاک لهستان و پنج هزار نیروی دیگر در کشور‌های لیتوانی، لتونی، استونی و دریای بالتیک حضور خواهند داشت.

حدود پنج هزار جنگ افزار نظامی، ۴۵ فروند ناو جنگی، یکصد و ۵۰ فروند هواپیما و بالگرد در این رزمایش به کار گرفته خواهد شد. اولین مرحله از این مانور شامل آموزش استفاده از گلوله‌های جنگی از تاریخ هفتم تا شانزدهم نوامبر امسال و رزمایش پست فرماندهی آن نیز از تاریخ ۲۶ نوامبر تا ششم دسامبر برگزار خواهد شد.

این رزمایش شامل عبور از رودخانه ویستولا، آموزش رزمی هوایی و زمینی در بزرگراه‌ها و عملیات آزادسازی یک کشتی در دریا که به تصرف دشمن درآمده است، خواهد بود. مراحل دیگر این رزمایش در مناطق شهری از جمله شهر‌های بیالیستوک، شلم و ویلبراک برگزار می‌شود. 

برای اولین بار در این رزمایش، جابجایی اجباری غیرنظامیان از مناطق جنگی انجام می‌شود و این رزمایش در شهر بیالیستوک در مرز با بلاروس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اتحادیه اروپا ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار