مدیر روابط عمومی اورژانس فارس:

مسمومیت ۷ تن بر اثر گاز گرفتگی

۷ تن بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن (گاز گرفتگی) در ۱۴ ساعت گذشته در استان فارس مسموم شدند.

مسمومیت ۷ تن بر اثر گاز گرفتگیحسن همتی مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: صبح امروز با اعلام گزارش گازگرفتگی افراد یک خانواده بلافاصله امدادگران اورژانس به محل حادثه شهرک میانرود شیراز اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه ۳ تن مسموم شدند، افزود: ۲ نفر از مسموم شده ها به صورت سرپایی در محل درمان و یک نفر دیگر پس از اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان شهید بهشتی اعزام شد.

همتی ادامه داد: با اعلام گزارش حادثه دیگری در خیابان سهل آباد، سریعا  اکیپ‌های فوریت های پزشکی به موقعیت اعزام و ۳ فرد مسموم را به بیمارستان حضرت علی اصغر منتقل کردند.

مدیر روابط عمومی اورژانس فارس تصریح کرد: همچنین در شهرستان داراب- دبیران یک نفر نیز بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن مسموم شد و امدادگران بلافاصله وی را به مراکز درمانی اعزام کردند.

وی اظهار کرد: در این حوادث به دلیل تماس به موقع و اقدامات نجات بخش فوریت‌های ۱۱۵ موردی از فوت گزارش نشد.

 مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اظهار داشت: برای امدادرسانی به افراد مسموم شده ۳ دستگاه آمبولانس به محل حوادث اعزام شد.

همتی بیان کرد: همزمان با سرمای شدید در این ایام رعایت نکات ایمنی در مورد استفاده درست از گاز و بخاری‌های نصب شده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر رعایت اصول ایمنی در نصب وسایل گازسوز، یادآور شد: شهروندان ضمن استفاده مناسب از وسایل گرمازا، هشدار‌های ایمنی درباره سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایشی و مسیر خروجی گاز مونوکسید کربن از دودکش را جدی بگیرند.

طبق آمار ارائه شده اورژانس فارس سال گذشته ۶۴۷ نفر در استان بر اثر گازگرفتگی مسموم شدند که ۲۴ تن از آن‌ها جان باختند.
انتهای پیام/ر

مسمومیت با گاز CO در فارس

برچسب ها: حوادث ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.