مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق سازمان تعزیرات مطرح کرد:

ابلاغ مصوبه تعریف جدید کالای قاچاق با هدف مبارزه با خروج کالاهای اساسی

اجتهادی گفت: مصوبه هیات وزیران در خصوص تعریف جدید از کالای قاچاق با هدف مبارزه با خروج کالاهای اساسی، ابلاغ شده است.

ابلاغ مصوبه تعریف جدید کالای قاچاق با هدف مبارزه با خروج کالاهای اساسیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات در گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص تعریف جدید کالای قاچاق گفت: هدف قانونگذار از تبصره جدید، مبارزه با خروج کالاهای داخلی یارانه ای و یا کالاهای وارداتی با تسهیلات دولتی و ضوابط خاص است.

وی افزود:مصوبه هیات وزیران در خصوص تعریف جدید از کالای قاچاق  با هدف مبارزه با خروج کالاهای اساسی، ابلاغ شده است.

اجتهادی گفت: علاوه بر فرآورده‌های نفتی و دارویی، سایر مصادیق کالاهای موضوع قاچاق مثل آرد مطابق دستورالعمل جدید تعیین می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و نظارت بر قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات با اشاره به مجازات های تعیین شده برای متخلفین گفت: مطابق ماده (۱۸) قانون مبازره با قاچاق کالا، هر شخص که مرتکب قاچاق کالا و حمل و یا نگهداری آن شود، علاوه بر ضبط کالا، به جریمه‌ های مختلف براساس نوع کالاهای مجاز، مجاز مشروط، یارانه‌ای محکوم می‌شود.

اجتهادی گفت: خرید، فروش، حمل یا نگهداری کالاهایی که موضوع قاچاق قرار می‌گیرند به‌صورت تجاری مانند فرآورده‌های نفتی و دارویی خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب و مرتکب علاوه بر ضبط کالای مزبور حسب مورد، به جریمه محکوم می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی خاص کشور گفت: طبق قانون جدید اگر قصد خروج احراز شود، مجازات افراد خاطی شدید است.

بر اساس این گزارش معصومی مدیرکل قوانین ستاد مبارزه با قاچاق در گفتگوی تلفنی گفت: قبلاً احراز قصد خروج کالا سخت بود اما با دستورالعمل جدید، مشخص تر شده است.

وی افزود: شرایط اقتصادی کشور و تفاوت چشمگیر نرخ ارز، دلیل ابلاغ تبصره جدید قاچاق کالاست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار