محمدی:

فراخوان اولویت‌های حج ۹۸ بعد از ساماندهی اطلاعات ودیعه‌گذاران اعلام می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت از اعلام فراخوان اولویت‌های تشرف حج تمتع ۹۸، بعد از ساماندهی اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت درباره فراخوان عمومی برای تکمیل اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع اظهار کرد: در سال‌های ۸۴ و ۸۵ و ۸۶ متقاضیانی برای حج تمتع نام نویسی کرده‌اند و در بانک ملی ودیعه گذاری و ثبت اطلاعات انجام داده‌اند که طی این سال‌های اخیر ممکن است تغییراتی در اطلاعات یا نشانی و برنامه ریزی‌های آن‌ها اتفاق افتاده باشد که ما تصمیم گرفتیم این اطلاعات را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد ثبت نام کننده‌ها در سال‌های ذکر شده به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد، توضیح داد: ساماندهی اطلاعات این افراد برای تعیین اولویت‌ها، ارتباط گیری، تعداد حاضران برای تشرف، آموزش‌ها و اطلاع رسانی به موقع به متقاضیان است.

رئیس سازمان حج و زیارت تاکید کرد: این فراخوان برای ساماندهی و بروز رسانی اطلاعات این یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است.

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا در این فراخوان مشخص است که هر فرد چه مقدار باید وجه برای عزیمت پرداخت کند، گفت: این فراخوان صرف نظر از زمان تشرف و پرداخت وجه نقد است و تنها به تکمیل اطلاعات مربوط می‌شود.

به گفته وی، متقاضیان باید برای تکمیل اطلاعات به سامانه رزرو حج سازمان حج و زیارت یا دفاتر خدمات زیارتی مراجعه کنند.


بیشتر بخوانید: فراخوان تکمیل اطلاعات دارندگان قبوض ودیعه گذاری حج تمتع ۹۸


رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: به هیچ عنوان در این مقطع اولویت بندی سال تشرف وجود ندارد و طبیعتاً بعد از ساماندهی اطلاعات و بروز رسانی آن‌ها، فراخوان مجددی برای اولویت‌های تشرف سال ۹۸ خواهیم داد.

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا عمره نیز در سال جاری راه اندازی می‌شود، گفت: برای عمره، چون شرایط لازم فراهم نشده، بنابراین برنامه‌ای برای اعزام نداریم و باید ببینیم که آیا شرایط و بستر لازم برای تشرف عمره گزاران وجود دارد یا خیر که این مهم نیز در حال بررسی است. اما در حال حاضر امکان تشرف برای سال ۹۷ دیده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
خورشیدیوسفپور
۱۴:۱۲ ۲۷ دی ۱۳۹۷
سلام لطفا عمره راپیگیری کنید چندین سال است منتظر زیارت خانه خدا هستیم
آخرین اخبار