به ثمر نشستن بزرگترین باغ موقوفه کشور

بزرگترین باغ موقوفه کشور واقع در شهرستان آزادشهر به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ حجت‌الاسلام سیدرضا موسوی مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه آزادشهر و رامیان گفت: این زمین  364 هکتاری موقوفه میرسعدالله در سال 93 برای بهره وری بیشتر به بخش خصوصی واگذار شد و پس از 5 سال از تبدیل این زمین به باغ یکپارچه، درختان آن به ثمر نشسته است.

 

وی افزود: در این باغ درختان سیاه ریشه کاشته شده و محصولات آن شامل هلو ، شلیل، آلو و خرمالو از ارقام مختلف دیررس و زودرس است.


مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه آزادشهر و رامیان افزود: در این باغ 9 نفر به صورت دائم و 200 نفر بصورت فصلی و پاره وقت اشتغال دارند.

 وی گفت:براساس نیت واقف، درآمد حاصل از آن صرف هزینه های مدرسه علمیه سعدیه شهرستان رامیان می شود.


موسوی ادامه داد: قصد داریم با کمک سازمان جهاد سازندگی برای بهره وری بیشتر گلخانه نیز ایجاد کنیم.


موسوی گفت: در روستای پاقلعه از شهرستان رامیان 10 هکتار زمین زراعی وجود دارد که سازمان می تواند برای اشتغال زایی و بهره وری بیشتر با توجه به درخواست افراد برای اجاره، عقد قرارداد نماید.


وی از واگذاری 14 هکتار زمین در اطراف منطقه تفریحی چشمه گل رامیان به بخش خصوصی برای اجرای طرح تفرجگاه تفریحی و توریستی خبر داد و گفت: این طرح مورد تایید اوقاف و امور خیریه قرار گرفته و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن آغاز می شود.


مسئول دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه آزادشهر و رامیان افزود: 17 بقعه متبرکه در دو شهرستان مذکور وجود که دو میلیارد و پانصد میلیون ریال کمک و نذورات جمع آوری شده است که صرف فعالیت های عمرانی و فرهنگی در 30 نقطه شده است.


وی گفت: در اماکن مذهبی دو شهرستان 300 نفر مشغول هستند که از این بین 50 درصد بیمه شده هستند.

انتهای پیام/ح

 

به ثمر رسیدن باغ موقوفه در آزادشهر

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار