وقف بیش از ۶ هزار متر مربع زمین در شهر‌های گلوگاه، رامسر و محمودآباد

همزمان با نخستین روز از دهه وقف ۵ وقف جدید شامل بیش از ۶ هزار متر مربع زمین و یک واحد مسکونی در شهرستان‌های گلوگاه، رامسر و محمودآباد ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه در نخستین روز از دهه وقف چهار وقف جدید در شهرستان‌های گلوگاه و رامسر و یک وقف جدید در شهرستان محمودآباد به ثبت رسیده است، گفت: این موقوفات منفعتی و با نیت‌های مختلفی مانند کمک به نیازمندان، فعالیت‌های قرآنی، دارو و درمان، عزاداری امام حسین (ع) و کمک به مسجد است.

وی افزود: در شهرستان گلوگاه ۳ هزار متر مربع زمین توسط وراث مرحوم معصومه، ولی پور و یک قطعه زمین به‌مساحت ۳ هزار متر مربع توسط وراث حاج علیجان، ولی پور برای عزاداری شهادت امام حسین (ع) در ایام محرم و صفر در مسجد سیدالشهدا ولمازو وقف شده است.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: واقف خیراندیش محمدعلی امین‌جعفری در رامسر نیز یک باب مغازه به‌مساحت ۱۵ متر مربع و یک باب مغازه دیگر به‌مساحت ۱۶ متر مربع را برای عمران و آبادانی روستای چورته و هزینه‌های مسجد صاحب‌الزمان (عج) این روستا وقف کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران افزود: واقف خیراندیش حاج یزدان نجف‌پور ششدانگ ساختمان مسکونی خود به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال را وقف فعالیت‌های قرآنی و مساعدت به دارو و درمان و دانش آموزان بی‌بضاعت در محمودآباد کرده است.

وی گفت: معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با استناد به قانون مجلس شورای اسلامی مبنی بر منع بکارگیری بازنشستگان در سازمان‌های دولتی، طی نامه‌ای بکارگیری بازنشستگان تحت هر عنوان که مستلزم پرداخت وجه است را در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی اکیداً ممنوع کرد.

حجت‌الاسلام مصطفی سیفی‌کناری رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امورخیریه مازندران نیز گفت: برنامه محافل قرآنی دهه وقف که با قرائت قاری بین المللی سید جواد حسینی در شهر‌های مازندران برگزار می‌شود اعلام شد.

وی افزود: امروز ساعت١٦امامزاده ابراهیم (ع) آمل و در ساعت١٨امامزاده ابراهیم (ع) بابلسر این محفل انس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیفی‌کناری گفت: محفل انس با قرآنی فردا جمعه، ١٨آبان‌ماه ساعت١٠صبح امامزاده حمزه (ع) قائمشهر و در ساعت ١٨امامزاده عبدالکریم وعبدالرحیم (ع) نوذر آباد نکا و در ساعت١٩:٣٠ امامزاده عبدالحق (ع) بهشهر با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: محفل انس با قرآن دیگری هم روز یکشنبه،٢٠ آبان‌ماه از ساعت ١٨امامزاده قاسم (ع) بابل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/آ

ثبت ۵ وقف جدید در نخستین روز دهه وقف در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.