تعطیلی تاسیسات نفتی نروژ در پی برخورد یک نفتکش و یک ناوچه

در پی برخورد یک نفتکش و یک ناوچه نروژی در سواحل غربی این کشور، یک پایانه مهم، بزرگ‌ترین تاسیسات پالایش گاز نروژ و چندین میدان برون ساحلی تعطیل شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی برخورد روز پنجشنبه یک نفتکش و یک ناوچه نیروی دریایی نروژ در سواحل غربی این کشور، یک پایانه مهم، بزرگ‌ترین تاسیسات پالایش گاز نروژ و چندین میدان برون ساحلی تعطیل شدند. در این حادثه هفت نفر نیز مجروح شده‌اند.

نشانه‌ای از هیچ گونه نشتی از نفتکش سولا تی اس Sola TS به چشم نمی‌خورد هر چند که این کشتی برای بررسی‌های بیشتر به بندر باز خواهد گشت.

این نفتکش که حامل محموله نفت خام بود، پایانه صادرات نفت استور Sture متعلق به شرکت اکوینور Equinor (استات اویل سابق) را ترک کرده بود و این تاسیسات به عنوان اقدامی احتیاطی به طور موقت بسته خواهد شد.

تاسیسات گاز کولسنس Kollsnes با ظرفیت پالایش ۱۴۴.۵ میلیون متر مکعب در روز نیز تعطیل شده است. این تاسیسات، گاز چندین میدان را پالایش می‌کند و آن را به انگلیس و سایر نقاط اروپا می‌فرستد.

پایانه استور، نفت را از طریق خطوط لوله از شماری از میادین دریای شمال دریافت می‌کند که این نفت سپس با نفتکش‌ها به بازار‌های جهانی فرستاده می‌شود.

مشخص نیست که این پایانه برای چه مدت بسته خواهد ماند.

تولید در میادین ایوار آسن Ivar Aasen و ادوارد گریگ Edvard Grieg نیز متوقف شده است. ۱۳۷ خدمه ناوچه آسیب دیده نیز که با خطر غرق شدن مواجه است، تخلیه شده اند.

سولا تی اس، یک کشتی کلاس آفرامکس است که در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است.

ناوچه سانحه دیده به تازگی در رزمایش ناتو که هدف از آن دفاع از نروژ بود، شرکت کرده بود.

انتهای پیام/

حادثه در سواحل غربی نروژ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار