امیدواریم که مسؤولان با سخت‌کوشی به فکر مردم ولایتمدار باشند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: با لبیک یا علی بن موسی‌الرضا اعلام می‌کنیم که ما مؤمن و متعهد هستیم و پایبند به تمام وظایف دینی، انقلابی و قانونی هستیم و امیدواریم که مسؤولان هم با سخت‌کوشی به فکر این مردم ولایتمدار باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان امروز در همایش رضویون شرق اصفهان، اظهار کرد: مردم مؤمن و ولایتمدار و انقلابی و سخت‌کوش کویر در هشت سال دفاع مقدس و در طول نظام جمهوری اسلامی مدافع حریم انقلاب، ولایت، مقام معظم رهبری و پیرو شهیدان بوده‌اند.

وی با بیان این‌که بیش از 50 امامزاده در شرق اصفهان می‌درخشد، افزود: جمعیت پرشور در جوار امامزاده اسحاق بن موسی بن جعفر که همچون نگینی در کویر می‌درخشد امروز گرد هم آمدیم تا ارادت خود را به ساحت امام رضا (ع) اعلام کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: با لبیک یا علی بن موسی‌الرضا اعلام می‌کنیم که ما مؤمن و متعهد هستیم و پایبند به تمام وظایف دینی، انقلابی و قانونی هستیم و امیدواریم که مسؤولان هم با سخت‌کوشی به فکر این مردم ولایتمدار باشند.

صادقی اذعان کرد: در این میان افرادی که دارای تمکن مالی هستند کمک به نیازمندان و فقرا و امامزادگان را فراموش نکنند؛ می‌طلبد که ما مردم خود به فکر باشیم و بخش از اموال خود را در راه خدا و برای کمک به نیازمندان وقف کنیم.

رضا صادقی بیان کرد: حضرت علی (ع) قناتی را حفر کردند و وقتی آب قنات جاری شد و مردم به کشاورزی پرداختند حضرت فرمودند: جوهر و کاغذ بیاورید و این قنات را برای نیازمندان مدینه وقف کردند کسی از ایشان سؤال کرد که بخش از این قنات را برای خود و فرزندانتان نگاه می‌داشتید.

وی گفت: حضرت علی (ع) در جواب این سؤال فرمودند من وقتی به صورت محرومان و فقرا نگاه کردم خجالت کشیدم حتی یک سهم از این قنات را برای فرزندان خود باقی بگذارم؛ ما باید مسوولان ولایت مدار و پیرو امیرالمؤمنین باشیم و لذا این مردم را حمایت کنیم.

محمدعلی جعفری ظهر امروز در ادامه همایش رضویون شرق اصفهان، اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم هرند حمایت خود را از کشاورزان و حق آبه داران زاینده‌رود اعلام می‌کنیم؛ حق آبه زاینده‌رود به دوران قبل از اسلام می‌رسد و حرف دیروز و امروز نیست و در طومار شیخ بهایی دانشمند بزرگ عصر صفوی حق آبه کشاورزان زاینده‌رود هم ذکر شده است.

وی افزود: شرق اصفهان 150 روستا 14 شهر و 6 بخش دارد که علی‌رغم خدمات مختلفی که انجام شده اما به نظر بسیاری از کارشناسان هنوز در حال توسعه به شمار می‌رود و در برخی از مسائل حتی محروم مانده است.

رئیس شورای شهر هرند تصریح کرد: امروز جهاد اکبر ایجاد اشتغال است چرا که متاسفانه امروز بیکاری فریاد هر زن  و مردی در شرق اصفهان را درآورده است مخصوصاً بیکاری تحصیل کرده‌ها و جوانان که وجود دارد.

جعفری در ادامه گفت: شرق اصفهان با 220 هزار نفر جمعیت و وسعتی بیشتر از بعضی شهرستان‌ها، به دلیل شهرستان نبودن از بسیاری امکانات محروم بوده است؛ باید به حق آبه داران و کشاورزان توجه شود آن‌ها قشر زحمت‌کش و مظلوم هستند و  باید که با ایجاد صنایع جایگزین اشتغال ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد:  اگر آب وجود ندارد این برای همه به طور مشابه صادق است و قانون توزیع عادلانه آب برای همه باید رعایت شود؛ صنایع آب بر در طی چهل سال و به ویژه در بیست سال اخیر چه خسارات بسیاری به کشاورزی وارد کردند.

جعفری بیان کرد: اکنون بیکاری در شرق اصفهان داد مردم را درآورده و حتی در بعضی از خانواده‌ها بعضاً سه تا چهار فرزند تحصیل‌ کرده بیکار با مدرک فوق‌لیسانس وجود دارد و امیدواریم که در ماه‌ها و سال‌ها آینده کشور از وضعیت رکود اقتصادی خارج شود و شرق اصفهان  و بیکاری در این منطقه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش رضویون شرق اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار